logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۶۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

سفر بشار اسد، پیام قاطعی از تقویت روابط تهران و دمشق به جهان مخابره کرد

سفر-بشار-اسد،-پیام-قاطعی-از-تقویت-روابط-تهران-و-دمشق-به-جهان-مخابره-کرد
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه دید و بازدیدهای مقامات عربی با مقامات سوریه این گمانه را ایجاد کرد که دمشق در حال فاصله گرفتن از تهران است، گفت: به همین جهت، سفر اسد به تهران در دستور کار قرار گرفت تا پیام قاطعی مبنی بر تقویت روابط تهران و دمشق به جهان مخابره شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت سیزدهم اظهار داشت: این تصمیم، نیاز اساسی کشور بوده و فایده کلان و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد در میان‌مدت و درازمدت خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عدالت در تخصیص یارانه‌ها، جلوگیری از واردات بی‌رویه، از بین بردن زمینه فساد و رانت‌خواری از جمله مزایای این طرح است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که همگان را دعوت به کمک در اجرای طرح‌های اقتصادی پیش رو کرده و از مردم خواستند تا فریب دشمنان، معاندین، کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی را نخورند، افزود: طبیعی است افرادی که منافع خود را از دست داده و می‌دهند حتماً مخالفت کرده و سعی در متشنج کردن اوضاع خواهند نمود.

وی ابراز کرد: از دولت مردمی می‌خواهیم تا زیرساخت‌های لازم را آماده کرد و مدیریت و نظارت کامل داشته باشد.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) برای دومین بار در سال گذشته به ایران و دیدار با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری ایران اسلامی گفت: این سفر پس از تحولاتی اتفاق افتاد که در روابط برخی کشورهای عربی با سوریه رخ داد.

وی با بیان اینکه دید و بازدیدهای مقامات عربی با مقامات سوریه این گمانه را ایجاد کرد که دمشق در حال فاصله گرفتن از تهران است، اظهار داشت: به همین جهت، سفر اسد به تهران در دستور کار قرار گرفت تا پیام قاطعی مبنی بر تقویت روابط تهران و دمشق به جهان مخابره شود و اتحاد و یکپارچگی کشورهای محور مقاومت بیش از پیش رخ نماید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به 23 اردیبهشت، سالروز لغو کامل کاپیتولاسیون در ایران در سال ۱۳۵۸ خاطرنشان کرد: این لغو، یک افتخار برای ملت ایران و ننگی برای آمریکا بوده و نشان‌دهنده این امر است که هر موقع مردم با هم متحد بوده و در محور ولایت حرکت کنند، پیروز خواهند شد.

وی با اشاره به 24 اردیبهشت، سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ افزود: این اقدام، شکست استکبار و خودرایی وخودکامگی داخلی بوده و هم شکست استعمار خارجی و هم نشان از قدرت مراجع تقلید و هم نشان از دین و دینداری مردم ایران بوده است.

امام جمعهم ماهنشان با اشاره به 25 اردیبهشت، روز خانواده گفت: خانواده، اصلی‌ترین رکن جامعه است و با تقویت این رکن اصلی، کل جامعه تقویت خواهد شد.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال سُست کردن این رکن اصلی جامعه است لذا از همه مردم و مسئولین انتظار می‌رود تا نسبت به این امر حساس بوده و در تقویت خانه و خانواده ایرانی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از مسئولین شهرستانی و استانی خواست تا توجه ویژه به میراث فرهنگی شهرستان داشته و در احیا و مخصوصاً نگهداری این میراث کهن تلاش کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر