logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

سفر بشار اسد به ایران موجب خوشحالی دوستان و نگرانی صهیونیست‌ها شد/ دولت ضمن آگاهی‌بخشی از شتابزدگی بی‌مورد در اصلاح ارز ترجیحی پرهیز کند

سفر-بشار-اسد-به-ایران-موجب-خوشحالی-دوستان-و-نگرانی-صهیونیست‌ها-شد-دولت-ضمن-آگاهی‌بخشی-از-شتابزدگی-بی‌مورد-در-اصلاح-ارز-ترجیحی-پرهیز-کند
امام جمعه خرمدره با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری سوریه به کشورمان و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: این سفر موجب خوشحالی دوستان و نگرانی صهیونیست‌ها شد که گفتند ما نمی‌توانیم تکرار این ارتباطات را ببینیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با تحلیل مسائل اجتماعی جوانان اظهار داشت: غرب‌زدگان، سهل‌اندیشان و مبتلایان به لااُبالی‌گری در ساحت علوم انسانی در حالی کودک‌همسری را آسیب اصلی معرفی می‌کنند که تاخیر در سن ازدواج به عنوان یکی از عوامل اصلی فروپاشی خانواده به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: طلاق فیزیکی و عاطفی به دنبال ناسازگاری زوجین، کاهش فرزندآوری، مشکلات مربوط به تربیت فرزندان و انحرافات اخلاقی، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و ساختار خانواده را با آسیب‌های جدی مواجه کرده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تحلیل دلایل تاخیر در سن ازدواج ابراز کرد: تفکیکی بین تحصیل علم و زندگی متناسب با آموزه‌های دینی نبوده که یکی دیگر از عوامل تاخیر در سن ازدواج است و موجودیت خانواده را تهدید می‌کند.

وی با بررسی راهکارهای حل مشکلات اجتماعی از جمله طلاق افزود: تسهیل و تسریع در سن ازدواج، اصلی‌ترین راهکار برای حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و بر این اساس، خانواده‌ها و دولت باید به دنبال اصلاح فرهنگ ازدواج و تشویق و حمایت ازدواج همزمان با تحصیل بپردازد.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای کیفیت تولید به نوعی بیان یکی از ارکان حمایت از تولید است، گفت: حمایت از تولید بی‌کیفیت به معنای تضییع حق مصرف‌کننده به عنوان اصلی‌ترین رکن اقتصاد است بنابراین انتظار از تولیدکنندگان و مسئولان مربوطه این است که زمینه برای تولید با کیفیت را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌شرط اساسی کیفی‌سازی تولید، ایجاد ساختارها و ریل‌گذاری‌های مربوطه است، اظهار داشت: عدم توجه به کیفیت در تولید نه تنها نجات‌بخش اقتصاد کشور نیست بلکه هم از بین رفتن اعتماد عمومی به تولید داخلی به عنوان سرمایه‌ اجتماعی است و هم حیثیت کشور و نظام اسلامی را در جامعه بین‌المللی مخدوش می‌سازد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش کیفیت،‌ نیاز به واردات نیز تا حد زیادی رفع شده و در نهایت زمینه‌ساز امنیت شغلی کارگران نیز خواهد بود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به ضرورت اصلاح اقتصادی در دولت و تغییر روش تخصیص یارانه نسبت به نان، دارو و سایر اقلام گفت: اگرچه دیر شده و در زمان دولت نهم و دهم هم به‌طور کامل اجرا نشد اما در عین حال این اصلاح، یک ضرورت است لبته دولت باید به‌گونه‌ای این اصلاح را انجام دهد که کمترین نارضایتی را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص مشکل ارز ترجیحی (4200 تومانی) و بیان سابقه آن اظهار داشت: تشویق به واردات، قاچاق، انحرافات اقتصادی و هزینه‌کرد آن در غیرِ مورد از جمله آسیب‌های ارز ترجیحی بوده و در یک کلمه، چنین ارزی یک رانت کلان است که عده خاصی از آن بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: منابع ارزی محدود است ضمن آنکه در حالت توزیع چندقیمتی با ایجاد رانت، میزان توزیع افزایش غیرمنطقی هم خواهد داشت.

وی افزود: غیرواقعی بودن قیمت ارز منجر به غیرواقعی شدن قیمت کالاها و حتی کالاهایی می‌شود که به ظاهر تحت شمول ارز ترجیحی نیستند چرا که اقتصاد، حالت زنجیره‌ای با حلقه‌های مرتبط موازی دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: در عین حال از دولت انتظار می‌رود ضمن آگاهی‌بخشی و اقناع مخاطب عام از شتابزدگی بی‌مورد در این اصلاح پرهیز نماید.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری سوریه به کشورمان و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: این سفر موجب خوشحالی دوستان و نگرانی صهیونیست‌ها شد که گفتند ما نمی‌توانیم تکرار این ارتباطات را ببینیم.

وی تصریح کرد: همچنان که سفر امیر قطر در شرایط خاص کشور و حمله صریح امیر قطر به رئیس رژیم صهیونیستی، سفری مثمر ثمر به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار داشت: اصولاً هر 2 سفر با کمی فاصله از روز قدس، گراهای مهمی نسبت به تقویت جبهه مقاومت بوده و موجب نگرانی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به نگرانی صهونیست‌ها به دنبال موضع سوریه بر تقویت ارتباط 2 کشور ایران و سوریه برای جلوگیری از توسعه سلطه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ناامیدی دشمنان به دنبال برخی تحرکات سوریه برای عادی‌سازی ارتباط با برخی کشورهای عربی و تلاش شیطنت‌آمیز برای تفسیر این ارتباطات به معنای کاهش سطح ارتباط با بالاترین مقام حاکمیتی کشور است.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی گفت: روحانیت، جایگاه مهم تبیین دین و رهبری انقلاب را داشته و امام(ره) فرمود: «اسلام منهای روحانیت، اسلام آمریکایی است.»

وی افزود: دشمن از این جهت به دنبال تخریب و تضعیف این سرمایه مهم اجتماعی و اعتقادی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: نسبت یک به 50 شهدای روحانی با وجود یک به 500 جمعیت روحانی نسبت به کل جمعیت کشور، نشان از نقش عظیم و ایثارگرانه روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی است و این در حالی است که کمترین بهره‌مندی مادی از انقلاب و نظام اسلامی مربوط به روحانیت است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر