logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۶۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

جراحی اقتصادی دولت برای درمان بیماری حاد نظام اقتصادی است/ آثار و برکات اصلاحات اقتصادی دولت در سفره مردم نمایان می‌شود

جراحی-اقتصادی-دولت-برای-درمان-بیماری-حاد-نظام-اقتصادی-است-آثار-و-برکات-اصلاحات-اقتصادی-دولت-در-سفره-مردم-نمایان-می‌شود
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی که دولت انقلابی در پیش گرفته، مورد حمایت مجلس است، گفت: اگر این اصلاحات صورت نپذیرد، درمان بیماری‌های حاد نظام اقتصادی کشور ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه‌ها و تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی اظهار داشت: اصلاحات اقتصادی که دولت انقلابی در پیش گرفته، مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر این اصلاحات صورت نپذیرد طبیعی است که درمان بیماری‌های حاد نظام اقتصادی کشور ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: بیماری‌هایی که مشکلات فراوان معیشتی برای مردم به وجود آورده و با این وضع، پایانی هم برای این مشکلات متصور نبود لذا این اصلاحات مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: البته حمایت مجلس با تاکید بر این است که اصلاحات اقتصادی به مردم و به‌خصوص اقشار ظبقه پایین جامعه نباید آسیب بزند.

وی افزود: اقشار ضعیف و طبقه پایین جامعه، ولی‌نعمتان ما هستند و انقلاب نظام جمهوری اسلامی مدیون مردم است و با همه توان در جهت حمایت از مردم عزیز و به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر باید اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین یکی از خطوط قرمزی که مجلس و دولت به آن توجه دارند این است که در جراحی‌های اقتصادی، آسیبی به مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در این راستا 2 وظیفه دارد، گفت: وظیفه اول، وظیفه حمایتی و تسهیلی است که تصمیمات دولت را حمایت کنیم و در مقام اجرا هم هر جایی که ورود مجلس به هر نحوی بتواند اجرای اقدامات و تصمیمات را تسهیل کند، پای کار است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه وظیفه دوم، بُعد نظارتی است، اظهار داشت: دولت در این اقدام بزرگی که انجام می‌دهد، نیازمند چشمان امین و وقی برای رصد فضای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر امین در هر جایی که ایرادی را ملاحظه کرد، تذکر داده و اصلاح ایرادات را از دولت می‌خواهد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با هماهنگی قوای نظام و فضیلت‌هایی که در مردم سراغ داریم این طرح به خوبی اجرا شود تا هم اقتصاد کشور از بیماری‌ها نجات یابد و هم مردم دچار آسیب نشوند.

وی ابراز کرد: آثار و برکات جراحی‌های اقتصادی، خودش را در نهایت بر سفره مردم نشان خواهد داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر