logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۶۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با هفته هلال احمر انجام شد:

بزرگترین مانور جمعیت هلال احمر استان زنجان آغاز شد

بزرگترین-مانور-جمعیت-هلال-احمر-استان-زنجان-آغاز-شد-
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز بزرگترین مانور هلال احمر این استان خبرداد و گفت: این مانور با سناریوی زلزله 7 ریشتری در روستای ویر شهرستان سلطانیه به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شده است.

به گزارش موج رسا; سید قاسم موسوی اظهار داشت: با توجه به حادثه خیزی منطقه و استان زنجان سناریوی مربوط به زلزله هفت ریشتری در روستای ویر نوشته و به مرحله اجرا درآمد.

به گفته وی، در این مانور همکاران، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تیم بهداشت و درمان اضطراری در حال اجرای ماموریت های مربوط به خود هستند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مانور که با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل هلال احمر و اعضای داوطلبان این استان در حال برگزاری است، علاوه بر اینکه اسکان اضطراری، تغذیه، جست و جو و نجات و آوار برداری تمرین می شود، تیم سازمان جوانان نیز فعالیت دارد. 

موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال مشکلات روحی و روانی و استرس و نگرانی در میان جمعیت آسیب دیده از زلزله بویژه برای کودکان و نوجوانان وجود دارد، تیم سحر متشکل از ۱۵ نفر از جوانان آموزش دیده، اجرای برنامه های بهداشت روانی و فضای دوستدار کودک در بدنه مانور در حال تمرین است. 

وی ادامه داد: بخش دیگر این مانور بزرگ جمعیت هلال احمر استان زنجان مربوط به مداخلات بهداشتی - درمانی توسط تیم بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان، متشکل از داوطلبان متخصص این حوزه است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به شناختی که از روستای ویر وجود دارد و بر اساس ارزیابی نیازهای بهداشتی - درمانی منطقه موازی با بیماری آندمی منطقه تیم های متخصص پزشکی و بهداشتی حضور دارند که نسبت به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی به صورت ۴۸ ساعته برای ساکنان روستای ویر اقدام خواهند کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر