logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۶۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

ستون خیمه تولید ملی

ستون-خیمه-تولید-ملی
دشمنان اسلام بر آن بودند که چرخ تولید را در کشور از کار بیندازند و وابستگی اقتصادی کشور را به آمریکا تداوم بخشند و موجب تداوم سلطه استبداد جهانی شوند.

به گزارش موج رسا; محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: کارگران جزء هسته سخت مقاومت در برابر تحریم های فلج‌کننده آمریکا هستند. مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران با اعلام اینکه کارگران ستون خیمه تولید ملی هستند از این حقیقت رونمایی فرمودند.

انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی مورد تهدید و تحریم اقتصادی غرب به بهانه‌های گوناگون قرار گرفت. دشمنان اسلام بر آن بودند که چرخ تولید را در کشور از کار بیندازند و وابستگی اقتصادی کشور را به آمریکا تداوم بخشند و موجب تداوم سلطه استبداد جهانی شوند. این کارگران بودند که در صف مقدم دفاع از انقلاب و نظام ایستادند و در زیر سقف کارگاه‌های تولیدی و نیز جبهه‌های دفاع مقدس، نقش‌آفرینی تاریخی کردند.

جبهه نفاق و کفر در داخل برای کشاندن کارگران به خیابان‌ها برای مقابله با نظام از همان سال اول پیروزی انقلاب، روز کارگر با نطق شورانگیز امام خمینی (ره) در تجلیل از کارگران ونقش آنها در انقلاب اسلامی، به حاشیه رفتند و نتوانستند سربازگیری خود را از این قشر فداکار، پاک و مؤمن عملی کنند و تاکنون هم نتوانستند و در آینده هم نخواهند توانست.

اینکه شرق و غرب عالم با تحیّر و اعجاب، خنثی شدن تحریم‌ها را می‌بینند و ذلت و خواری را حس می‌کنند و نتوانستند به اهداف خود برسند برای این است که کارگران در فراز و نشیب، افت و خیز انقلاب و حوادث تاریخی به‌ویژه در سه جنگ نرم سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸  کنار مردم، نظام و انقلاب ایستادند آن‌هم در شرایطی که پرچم «تولید» و «توحید» را توأمان به دوش داشتند.

این نقش حیاتی درصیانت از نظام و انقلاب توسط کارگران در حالی ایفا می‌شد که کارگران بدون لکنت زبان مطالبه‌گری خود را از مسئولین بدون مخرج مشترک با دشمن دنبال میکردند و این بصیرت واقعا تحسین‌برانگیز است.

پرچم تولید ملی بر دوش کارگران است. این پرچم هیچ‌گاه بر زمین نخواهد افتاد. کارگران نیک می‌دانند اگر تولید ضربه بخورد اولین آثار آن ضربه به خود کارگران است که در صف اول حیات اقتصادی کشور ایستاده‌اند.

کارگران هیچ‌گاه به دشمن اجازه ندادند به جای آنها فکر کنند و تصمیم بگیرند. برای همین دشمن از روز اول پیروزی به سراغ سیاستمداران، نخبگان، دانشگاهیان وحوزه رفت و بساط فتنه خود را در آنجا پهن کرد. لذا حسرت اعتصابات سراسری کارگران به دل دشمن مانده است. اعتراف دشمن به شکست در تحریم‌های به اصطلاح حداکثری محصول جهاد بی‌وقفه کارگران و کارآفرینان در سنگر تولید است که همچنان استمرار دارد. کارگران هیچ‌گاه اجازه ندادند دشمن در دستگاه محاسباتی آنها اخلال ایجاد کند. پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشور مرهون فداکاری کارگران است که رهبری باافتخار فرمودند: «ما می‌خواهیم به تبع نبی مکرم اسلام دست شما کارگران را ببوسیم.»

امروز دولت، دست‌اندرکار اصلاحات جدی وثمربخش برای مردم در اقتصاد کشور است. دولت با یک تصمیم شجاعانه می‌خواهد یارانه‌ها را از «مبدأ» به «مقصد» منتقل کند و در این وسط دست قاچاقچیان، رانت‌خواران و متجاوزین به حقوق ملت و بیت‌المال را قطع کند.

بدون شک قیمت‌ها در بازار دستخوش تغییر خواهد شد. دولت می‌خواهد این تغییرات را با یارانه نقدی و نیز دادن کالابرگ به مردم جبران کند. اصلاحات اقتصادی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای اجرای عدالت اقتصادی است.

کسانی که از این رویکرد متضرر می‌شوند با دشمن هم‌صدا خواهند شد که این اتفاق نیفتد.

برخی این دروغ بزرگ را مدام تکرار می‌کنند که قرار است یارانه‌ها حتی یارانه نان حذف شود. به‌زودی آنها رسوا خواهند شد. چون قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد میزان و مبلغ اعتبار یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ مشخص شده است و دولت مخیر است آن‌را در مبدأ یا مقصد هزینه کند. مسئولان امر و اتاق فکر اقتصادی دولت مصمم هستند آن را به مقصد برسانند تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود. ضمن اینکه یارانه نان، دارو و نیز قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور دوشنبه شب صادقانه، شفاف و راحت با مردم سیاست‌های اصلاح اقتصادی را بدون سیاسی‌بازی مطرح کرد. قرار شد یارانه کالاهای اساسی به تک تک افراد جامعه مستقیم پرداخت شود. همزمان با دقایق پایانی سخنان رئیس جمهور یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. ۳۰ درصد مردم نفری ۴۰۰ هزار تومان و ۶۰ درصد نیز نفری ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند. ۱۰ درصد هم جزء دهک اول پردرآمدها هستند به حساب آنها چیزی واریز نشده است.

این اقدام دولت تیر خلاص به همه دروغ‌ها و فریب‌ها وتهمت‌هایی بود که ظرف هفته گذشته از حلقوم ناپاک منافقین و دشمنان انقلاب علیه اصلاحات اقتصادی دولت صادر می‌شد.

دولت مصمم است «جان» مردم و «نان» مردم را در میان طوفان محاصره و تحریم اقتصادی دشمن و تورم لجام‌گسیخته جهانی حفظ کند در اولی موفق بوده و قطعا در دومی هم با حمایت همین مردمی که به او رأی داده‌اند حفظ خواهد کرد.

برای تحقق این امر مهم از قوا یک صدا به گوش می‌رسد یک عزم ملی پشت سر اصلاحات اقتصادی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر