logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۶۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان مطرح کرد:

فعالیت ۱۲۸۱ گروه جهادی در استان زنجان/ سپاه در حال آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان است

فعالیت-۱۲۸۱-گروه-جهادی-در-استان-زنجان-سپاه-در-حال-آبرسانی-به-۵۷-روستای-استان-زنجان-است
جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده اند، گفت: در استان زنجان نیز یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی سازماندهی شده و این گروها دارای شناسه سازندگی هستند.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی اشراق زنجان اظهار داشت: بعد از ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی در ارائه خدمات رسانی به روستاها خلا ایجاد شد، اما در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل بسیج سازندگی برای کمک به سازندگی روستاها و محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر فعالیت تمام اقشار بسیج برای خدمت رسانی مرمم تاکید داشتند و همین امر سبب شد تا بسیج سازندگی خدمات بسیار ارزنده و ارزشمندی را ارائه دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، گفت: یکی از این عرصه‌ها مدیریت حرکت‌های جهادی است، در این عرصه راه اندازی و سازماندهی گروه‌های جهادی انجام می شود و به لطف خداوند بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده و در استان زنجان نیز یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی سازماندهی شده اند و این گروه‌ها دارای شناسه سازندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های دیگر مدیریت جهادی است، خاطر نشان کرد: به طور میانگین ۵۰ هزار نفر از جهادگران در عرصه‌های مختلف به صورت جهادی حضوری می‌یابند و اردوهای مختلفی نیز کنار این امر انجام می‌گیرد. با این وجود اردوی طرح هجرت ۳ برای دانش آموزان در تعطیلات تابستان برگزار خواهد شد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌ها، مدیریت فنی و محرومیت زدایی است، ابراز داشت: در این راستا جهادگران در اجرای عملیات عمرانی، آبرسانی (کشاورزی و شرب)، احداث و مرمت مخزن، انتقال آب در روستاها، آبخیزداری، مسکن محرومان، مدارس، خانه بهداشت، ساماندهی مزار شهدا، راه ها، پل های روستاها، طرح‌های فرهنگی و ورزشی اقدامات موثری انجام داده اند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج در مدیریت اقتصاد مقاومتی نیز پای کار است و در سطح استان ۵۸۶ صندوق با ۲۴ هزار و ۲۲۸ عضو ایجاد شده است که مردم می‌توانند از این صندوق‌‎ها وام‌های مختلفی دریافت نمایند.

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بسیجیان در اشتغال و مشاغل خرد فعالیت دارند، بیان کرد: تعاونی‌های اشتغال زا نیز برای ایجاد شغل، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات در حوزه محرومیت زدایی با همکاری سایر ارگان‌ها انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر در ۵۷ روستا عملیات تامین آب شرب در حال انجام است از جمله در روستاهای گیلانکشه، تشویر و دستجرده طارم؛ گوجه‌قیا زنجان، پری ماهنشان بسیج و سپاه در حال انجام عملیات آبرسانی است.

سردار طهماسبی با بیان اینکه قانون مصوب کرده که سپاه و بسیج می‌تواند در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی ورود یابد، تصریح کرد: در یک مثال در زمینه آبرسانی به روستاها طرح و نقشه لازم توسط آب و فاضلاب ارائه می‌شود و عملیات عمرانی توسط سپاه انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: با اینکه آب و فاضلاب در یکی از روستاها برای اجرای عملیات آبرسانی مناقصه برگزار کرد اما به دلیل شرایط و دسترسی سخت هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد اما سپاه به این امر ورود یافت و توانست در صعب‌العبورترین مکان‌ها اقدام به حفر کانال و انتقال لوله آب شرب نماید./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر