logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۴۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

بحران سقوط جانشینی جمعیت/ افزایش مجردهای سالمند ساختارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است

بحران-سقوط-جانشینی-جمعیت-افزایش-مجردهای-سالمند-ساختارهای-اجتماعی-را-تحت-تاثیر-قرار-داده-است
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بحث نرخ رشد باروی یک بحران ملی است که در حال وقوع است، گفت: از مهمترین مسائل و مولفه‌های اثر گذار بر بحث جمعیتی نرخ باروی است که اخیرا بسیار افت داشته بنابراین بزرگترین بحران سقوط جانشینی جمعیت ناشی از سقوط میزان موالید است.

محمد مَحرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دنیا جامعه ماما را بهترین و مهمترین عامل زایمان طبیعی می‌شناسد اظهار داشت: در دنیای امروز برای هر زن باردار یک ماما نیاز است و ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.

وی با بیان اینکه بحث نرخ رشد باروی یک بحران ملی است که در حال وقوع است، گفت: از مهمترین مسائل و مولفه‌های اثر گذار بر بحث جمعیتی نرخ باروی است که اخیرا بسیار افت داشته است، بنابراین بزرگترین بحران سقوط جانشینی جمعیت ناشی از سقوط میزان موالید است و این خطر بزرگی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه امروزه افزایش مجرد‌های سالمند ساختارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است افزود: سیاست‌های جمعیتی که تصویب می‌شود بسیار خوب است اما کارآمدی و تاثیرگذاری و سرعت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷۴ ماما در استان در حال فعالیت هستند ابراز داشت: از این تعداد در حوزه بهداشت ۳۸۹ ماما و بیمارستان‌های دانشگاهی ۲۹۲ نفر، ارتش ۱۱ ماما و مابقی در سایر مراکز در سطح استان در حوزه مامایی نقش آفرینی می‌کند.

محرمی با بیان اینکه امروزه جایگاه مامایی از ارزش بالایی برخوردار است عنوان کرد: حوزه مامایی در بحث آموزش ورود پیدا کرده است و در تربیت، آموزش و رشد و توسعه علمی، پژوهشی و تحقیقی، جامعه سالم، بانوی سالم و نوزاد سالم نقش بسزایی دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر