logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۶۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

معدن طلای گولجه زنجان در مرحله اکتشاف قرار دارد

معدن-طلای-گولجه-زنجان-در-مرحله-اکتشاف-قرار-دارد
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه پروانه اکتشاف معدن طلای گولجه زنجان اسفند سال گذشته صادر شد، گفت: این معدن هنوز در مرحله اکتشاف قرار دارد و به بهره برداری نرسیده است.

مهدی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه منابع طبیعی سال های سال اجازه صدور مجوز معدن طلای گولجه را صادر نمی‌کرد، اظهار داشت: با پیگیری کارگروه تعاون کشوری و پیگیری‌های دیگر موافقت اولیه گرفته شد و پروانه اکتشاف نیز به اسم شرکت ایمیدرو گسترش و نوسازی معادن ایران زیر مجموعه وزارت صمت صادر شد.

وی افزود: این معدن در آینده یکی از مهم‌ترین معادن طلای کشور خواهد بود، در این راستا شرکت ایمیدرو برای استخراج آن وارد عمل شده است.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به اینکه طلا در صنایع متفاوت و حساس کاربرد بسیاری داشته و به نوعی می‌تواند جایگزین ارز خارجی باشد، بنابراین باید بهره‌برداری از معادن در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه در معدن طلای گولجه شرکت ایمیدرو یک سری اقدامات اکتشافی انجام داده است، عنوان کرد: پروانه اکتشاف مرحله دوم، اواخر اسفند سال ۱۴۰۰ صادر شده است اما ایمیدرو پیگیر است تا بقیه اقدامات اکتشاف را تکمیل کند.

فرامرزی با تاکید بر اینکه معدن طلای گولجه بعد از تکمیل مراحل اکتشاف وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد، عنوان کرد: هنوز این معدن به مرحله بهره برداری نرسیده است.

فرامرزی خاطر نشان کرد: استخراج از معادن دارای مشکلاتی همچون عدم ثبات در بهره برداری، کافی نبودن اطلاعات در موقع استخراج، فرسوده بودن ماشین آلات بهره برداری، فروخته شدن مواد معدنی به صورت خام، انحصاری بودن بازار فروش و تامین، نبودن اعطای تسهیلات به معادن را دارد که معدن داران همواره با آن‌ها مواجه هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر