logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۶۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با هفته معلم؛

معلم نیک‌اندیش خدابنده‌ای ۲ هزار متر زمین برای ساخت مدرسه اهدا کرد

معلم-نیک‌اندیش-خدابنده‌ای-۲-هزار-متر-زمین-برای-ساخت-مدرسه-اهدا-کرد
معلم خدابنده‌ای که سال‌ها است در عرصه آموزش دانش‌آموزان فعالیت دارد ۲ هزار متر زمین خود در روستای شرور بخش بزینه‌رود خدابنده را در هفته معلم اهدای آموزش و پرورش استان زنجان کرد.

به گزارش موج رسا; توفیق انجام کار نیک از بزرگترین نعمات الهی است که نصیب هرکسی نمی شود و اگر کسی در انجام عمل خیر اهتمام ورزد، قطعا لطف الهی شامل حال او شده است. با این حال در انجام عمل نیک، کمیت مهم نیست بلکه هدف و کیفیت عمل مهم است و اجر اخروی این اعمال نیک نیز به درجه خلوص نیت آن بستگی دارد هرچند که مقدار آن کم باشد.

بنابراین خیران بسیاری در گوشه و کنار استان زنجان هستند که هر آنچه در توان دارند برای بهبود وضعیت چه به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر عرصه کوتاهی نمی کنند و همواره سعی دارند تا قشر عظیمی از جامعه بتوانند از امکانات موجود استفاده ببرند، با این حال در زمان های مختلف اخباری مبنی بر اهدای زمین، ملک، مبلغ به بخش‌های مختلف به گوش می‌رسد که خیران هدف این اقدامات را چیزی جز رضای الهی و خدمت به خلق خدا نمی‌دانند.

با این وجود در استان زنجان نیز یک معلم نیک اندیش خدابنده‌ای که سال‌ها است در عرصه آموزش و پرورش دانش‌آموزان بدون خستگی در حال تلاش و فعالیت است، ۲ هزار متر زمین خود در روستای شرور بخش بزینه رود خدابنده را در هفته معلم اهدای آموزش و پرورش استان زنجان کرد.   

علی اصغر حیدری، خیر نیک‌اندیش خدابنده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا، با بیان اینکه در شغل شریف معلمی سال‌هاست که مشغول است، اظهار داشت: بودن در کنار دانش‌آموزان و تعلیم و آموزش آن‌ها آرامش خاصی را در وجود معلم ایجاد می‌کند و از اینکه توانسته‌ام در این عرصه در حال خدمت رسانی به کشور و مردم استانم باشم خشنودم.

وی با بیان اینکه یکی از وصیت‌های پدرم نیز خدمت بی‌منت و مناسب به خلق بود و همواره بر این امر تاکید داشت، گفت: ایشان قبل از شهادتشان فرزندان خود را به حضور در کار‌های خیر تشویق می کردند و در این راستا نیز وصیت کرده بودند مساحتی از زمین ایشان در امور خیر صرف شده و به عنوان عمل نیکو و باقی‌الصالحات باقی بماند.

معلم نیک اندیش خدابنده‌ای با اشاره به اینکه از میان اعضای خانواده، بنده تصمیم گرفتم تا وصیت پدرم را به جا آورم، عنوان کرد: در این راستا ۲ هزار متر زمین در شهرستان خدابنده، بخش بزینه رود و در روستای شرور را همزمان با هفته معلم به آموزش و پرورش اهدا کردم.

وی با اشاره به اینکه هدف من از این کار علاوه بر عمل به وصیت پدر، رضای خداوند متعال و احداث مکانی برای یادگرفتن ادب و کسب سواد بوده است، عنوان کرد: شاید با اهداء این زمین بتوانم برای آخرت خود نیز توشه ای را فراهم کنم.

حیدری با اشاره به اینکه البته در روستای شرور ۲ آموزشگاه وجود دارد و شاید اصلا نیازی به اهدا مدرسه جدید نباشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان می تواند تصمیم به فروش این زمین برای احداث مدرسه‌ در مکانی دیگر بگیرد یا اینکه مبلغ حاصل از فروش زمین را برای بهبود وضعیت دو آموزشگاه موجود در روستا شرور به کار گیرد با این وجود اسناد زمین توسط بنده در حال نقل و انتقال به نام آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان خدابنده همواره در کار‌های نیکو و خیر شرکت دارند، گفت: تا حال حاضر جامعه بسیج فرهنگیان این شهرستان در روستای بزین شهرستان خدابنده با کمک خیران یک میلیارد تومان جمع آوری کرده اند و در حال ساخت مدرسه در این روستا هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر