logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۶۳۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مجاهده اقتصادی مهمترین جهاد عصر حاضر در جمهوری اسلامی است

مجاهده-اقتصادی-مهمترین-جهاد-عصر-حاضر-در-جمهوری-اسلامی-است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های پیشرو جهاد شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، گفت: در حال حاضر مهمترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است چراکه استکبار جهانی به شدت و با فشار اقتصادی در مقابل ما ایستاده است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در رزمایش جهادگران فاطمی استان زنجان اظهار داشت: آیه ۲۴ سوره توبه در ارتباط با اهمیت جهاد نازل شده است و وظیفه ما را نیز بسیار سنگین کرده است با این حال تمام مظاهر مادی دنیا را در مقابل دوست داشتن خداوند، پیامبر(ص) و جهاد در راه خدا قرار داده است بنابراین معنای آیه این است که جهاد در راه خداوند مقدم بر همه چیز است.

وی با اشاره به اینکه نباید در عرصه ورود به جهاد کوتاهی کرد، افزود: نباید هیچ چیز را مقدم بر جهاد دانست. با این وجود بسیجیان یک گام جلو هستند و در مسیر جهاد گام برداشته‌اند و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و جهاد از دیدگاه خداوند بسیار ارزشمند است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون جهاد شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، گفت: روز‌هایی برخی از عزیزان لباس رزم پوشیدند و جان بر کف در صحنه‌های جنگ حضور یافتند که این جهاد از نوع جهاد فی‌سبیل الله بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پیشرو جهاد شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، عنوان کرد: جهاد سازندگی و بسیج سازندگی بخشی دیگر از این جهاد هستند، با این وجود در حال حاضر مهمترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است چراکه استکبار جهانی به شدت و با فشار اقتصادی در مقابل ما ایستاده است و ما باید در این زمینه تلاش بکنیم و در مسیر مجاهده اقتصادی گام برداریم.

افشارچی بیان کرد: مسئله‌ای که در مجاهده اقتصادی و در این عرصه مطرح شده جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. بنابراین امروز روزی است که ما نیاز به تبیین داریم، باید این جهاد ابتدا در خودمان جاری شود و تبیین اجتماع و جامعه نیز انجام شود.

وی گفت: باید مشخص شود ما به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در کجا قرار داریم و باید به کجا برسیم، طرح‌های اقتصادی، راهکار‌های درست، باید جاری شود بنابراین علاوه بر این که بسیجیان در جهاد سازندگی به عنوان بسیجی حضور دارند و جهاد می‌کنند نباید مجاهده اقتصادی را فراموش کنند با این حال باید گفت تبیین مجاهده اقتصادی را شاید از خود مجاهده اقتصادی بیشتر نیاز داریم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر