logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۶۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

بسیجیان چشمان بیدار و هوشیار انقلاب در تمام عرصه‌ها هستند

بسیجیان-چشمان-بیدار-و-هوشیار-انقلاب-در-تمام-عرصه‌ها-هستند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه انعطاف نیروهای بسیجی بسیار بالا است گفت: بسیجیان در هر زمان در هر مکان در هر عرصه نیاز باشد وارد میدان می‌شوند و چشمان بیدار و هوشیار انقلاب در تمام عرصه‌ها هستند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در رزمایش جهادگران فاطمی استان زنجان، با بیان اینکه جهادگران به اقتضای نیاز در هر زمان همواره در صحنه حضور داشته‌اند اظهار داشت: اندیشه انقلابی معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ تاسیس نهاد‌های انقلابی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که همه مردم در صحنه حضور داشتند سبب پیروزی انقلاب شدند، گفت: باید همچنان این حضور حفظ شود چراکه نگهداری این انقلاب باز حضور همگان را می‌طلبد.

 امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی از اندیشه‌های انقلابی رهبر کبیر انقلاب، فرمان تشکیل بسیج بود، گفت: ما برکات این فرمان را در دوران دفاع مقدس دیدیم. نیروهای نظامی و انتظامی ما از همان دقایق و لحظات اولیه در مقابل دشمن صف آرایی کردند؛ اما از آنجایی که استکبار جهانی حمایت کننده دشمن بود و تقریبا جنگ جهانی سوم شروع شده بود مقابله سخت بود، اما با همراهی مردم در کنار نیروهای نظامی بود که انقلاب اسلامی بر نیروهای استکبار جهانی پیروز شد.

وی تصریح کرد: امام به این نتیجه رسیدند که انقلاب را مردم انجام دادند و باید پاسداری انقلاب را نیز مردم با حضور در صحنه حفظ کنند. با این حال باید گفت با تجربه طولانی چهار دهه مشاهده کردیم تشکیل بسیج یکی از ضروریات اصلی برای پاسداری انقلاب بوده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این که برادر مبارز باید همیشه بیدار و هوشیار باشد و تحرکات آن را رصد کند، عنوان کرد: ۱۴۰۰ سال قبل حضرت علی (ع) چهار چوب فعالیت را تعیین فرموده‌اند، امام راحل نیز به این مسیر رهنمون شدند و حضرت آقا نیز با صلابت، قدرت بیشتر و هوشیاری جامع تر این مسیر را ادامه دادند.

 وی ابراز داشت: انسان مبارز باید همیشه بیدار باشد چراکه دشمن سوگند دشمنی یاد کرده است بنابراین در مقابل دشمن که به عنوان شیطان اکبر است هوشیاری و بیداری لازم است. با این حال از همان روزی که انقلاب اسلامی تشکیل شده در حال ترمیم ویرانه باقی مانده از شاهان بی لیاقت است و بعد از پایان شکوهمند دفاع مقدس این مسئله سرعت یافته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج مستضعفان با اندیشه الهی امام ایجاد شده است، گفت: انعطاف نیروهای بسیجی غیر از نیروهای سازمان یافته اداری، بسیار بالا است چراکه هر زمان در هر مکان در هر عرصه نیازی باشد وارد میدان می‌شوند در عمران و آبادانی، حضور در صحنه‌های انقلاب، واکسیناسیون، طرح شهید سلیمانی حضور یافته اند و چشمان بیدار و هوشیار انقلاب در تمام عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی بوده در صحنه بوده و ضرورت‌ها را تشخیص داده حرکات دشمن را تشخیص داده اند.

وی عنوان کرد: بسیجیان در استان ما نیز با روحیه ولایت مداری، خدمت به خلق و جلب رضایت پرودگار در صحنه حضور دارند از روزی که بحث آبادانی مطرح شده بسیج سازندگی پای کار بوده است.

آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز هم با دشمن در جنگ هستیم چراکه علاوه بر جنگ اقتصادی جنگ فرهنگی نیز در حال انجام است و تمام تلاش دشمن بر این است که انقلاب را از مسیر منحرف کند با تبلیغات دروغین مسیر انقلاب را به انحراف بکشاند و ذهن جوانان و نوجوانان را مشوش کنند. اما اینجاست که باید گفت خدماتی که در این ۴۳ سال انجام شده کشور، انقلاب، صاحبان انقلاب، ملت و نظام را سربلند نگه داشته و ما وظیفه داریم از این انقلاب با همه توان در تمام عرصه ها پاسداری کنیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر