logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۶۳۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ماکارونی و روغن خوراکی با نرخ جدید به وفور در بازار زنجان وجود دارد/ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان زنجان نداریم

ماکارونی-و-روغن-خوراکی-با-نرخ-جدید-به-وفور-در-بازار-زنجان-وجود-دارد-مشکلی-در-تامین-کالاهای-اساسی-در-استان-زنجان-نداریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی در زنجان نداریم گفت: ماکارونی و روغن خوراکی با نرخ جدید به وفور در بازار زنجان وجود دارد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص کمبود روغن و ماکارانی در بازار اظهار داشت: متولی تامین و توزیع مواد غذایی از جمله روغن خوراکی، سازمان جهاد کشاورزی است و تخصیص حواله‌ها به داخل استان یا صدور مجوز فروش به کارخانه‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی اتفاق می‌افتد.

فغفوری افزود: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که تفکیک وظایف باید کنار گذاشته شده و هر آنچه از توان هر دستگاهی برمی‌آید با هماهنگی استاندار محترم باید به سازمان جهاد کشاورزی کمک کند که در این راستا و به استناد دستور استاندار زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز وارد کار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی جهان حدود 110 تُن روغن آماده دارد، گفت: این روغن‌ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته که به مرور و 30 تُن 30 تُن به بازار تزریق می‌شود.

وی اظهار داشت: خارج از شبکه خط تولید استان هم 150 تُن روغن خام آفتابگردان موجود است که به کارخانه روغن نباتی جهان گفته شده که 100 تُن را نگه دارد تا سویا برسد و 50 تُن بقیه را به خط تولید بیاورد تا بتواند روغن خوراکی آفتابگردان تولید کند.

فغفوری با بیان اینکه این‌ها کمک داخل استانی است، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های پخش و فروشگاه‌هایی مثل اتکا و رفاه هم گقته شده که سهمیه‌بندی کشوری خود را که دریافت کرده‌اند به تدریج توزیع می‌کنند تا به بازار کمک شود.

وی افزود: اتحادیه صنف خواروبارفروشان هم به همر میزان روغن نباتی جهان که برای فروش داشته را در بین خواروبارفروشان توزیع می‌کند و علاوه بر آن برندهای دیگر روغن هم از بیرون جذب می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

فغفوری با بیان اینکه نگرانی‌ها و فشار روانی از بابت حذف ارز 4200 تومانی از اقلام اساسی و تغییر قیمت‌ها وجود دارد در حالکه هیچ مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: طبق برآوردها و اظهارات اتحادیه صنف خواروبارفروشان، بازار حداکثر تا دوشنبه هفته آینده به ثبات می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص افزایش قیمت ماکارانی طی روزهای اخیر گفت: کارخانجات تولید ماکارانی و در واقع صنف و صنعت، آرد را با قیمت جدید خریداری می‌کنند به‌گونه‌ای که قیمت هر کیسه آرد از 150 هزار تومان به حدود 600 هزار تومان رسیده و طبیعی است که وقتی قیمت آرد تغییر پیدا کرد، قیمت ماکارانی هم تغییر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود ماکارونی در اینجا بود که کارخانه‌ها مقاومت می‌کردند که محصولاتشان با قیمت جدید عرضه شود، اظهار داشت:  قیمت‌های جدید ماکارانی در دو روز گذشته ابلاغ شده و کارخانجات نیز ماکارونی با قیمت جدید تولید کرده اند و حجم قابل توجهی ماکارونی از دیروز با قیمت‌های جدید به استان آمده و اکنون در قفسه فروشگاه‌هایی مثل رفاه با قیمت جدید وجود دارد.

فغفوری با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در تامین روغن و ماکارونی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصولات به وفور و فقط با قیمت جدید در بازار عرضه می‌شوند و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر قیمت آرد صنف و صنعت، محصولات مرتبط با آرد نیز به تبع این تغییر با قیمت جدید، تولید و به بازار عرضه می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر