logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

آغاز ثبت نام حج تمتع از ۱۰ صبح فردا/ ظرفیت استان زنجان برای اعزام به حج تمتع امسال ۴۹۵ زائر است

آغاز-ثبت-نام-حج-تمتع-از-۱۰-صبح-فردا-ظرفیت-استان-زنجان-برای-اعزام-به-حج-تمتع-امسال-۴۹۵-زائر-است-
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه ثبت نام زائران برای مشرف به حج تمتع فردا از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود، گفت: در استان زنجان سهمیه اعزام زائر به حج تمتع در سال جاری ۴۹۵ نفر است.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آغاز ثبت نام حجاج حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه یعنی فردا ۱۸ اردیبهشت ماه از طریق سامانه reserve.haj.ir آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برای استان زنجان ۱۱۳۵ سهمیه حج تخصیص داده شده بود، افزود: اما امسال با توجه به اینکه عربستان محدودیت در اعزام زائران حج اعلام کرده و ۴۰ درصد ظرفیت‌ها را کاهش داده با این شرایط ظرفیت کشور و در پی آن استان زنجان نیز کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۹۹ از ۱۱۳۵ سهمیه اعزام به حج ۱۱۰۹ نفر ثبت نام کرده‌ بودند، گفت: امسال با کاهش ظرفیت‌ها، ظرفیت استان زنجان برای اعزام زائران به ۴۹۵ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹۵ زائر در قالب ۴ کاروان به حج اعزام خواهند شد خاطر نشان کرد: سه کاروان از شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، دندی، طارم اعزام می شود و یک کاروان نیز از ابهر، خرمدره، صائین قلعه و خدابنده اعزام خواهند شد.

احدی بیان کرد: امسال عربستان به دلیل محدودیت‌های کرونایی، شیوع بیماری و مشکلات بعدی آن اعلام کرده است که برای زائران بالای ۶۵ سال روادید صادر نخواهد کرد بنابراین متولدين ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد به عنوان زائرین دارای شرایط به اعزام خواهند بود.

این مقام مسئول افزود: با این حال دارندگان ودیعه ثبت نام حج تمتع به تاریخ ۱۳۸۶.۰۳.۲۲ به قبل می‌توانند برای تشرف به حج در سال ۱۴۰۱ در سامانه مذکور ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا مورد تایید عربستان برای ورود زائران است، گفت: زائران ۷۲ ساعت قبل از اعزام نیز الزاما باید تست منفی PCR داشته باشند اگر کسی تست PCR مثبت داشته باشد و اقدام به تزریق واکسن نکرده باشد امکان تشرف نخواهد داشت بنابراین باید دوز‌های واکسن کرونا به طور کامل تزریق شده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان در پاسخ به این سوال که آیا اعزام زائران از فرودگاه زنجان انجام خواهد شد یا اینکه از استان‌های دیگر باید زائران زنجانی به حج مشرف شوند، گفت: تا به امروز سازمان حج و زیارت؛ شهر زنجان را به عنوان ایستگاه پروازی به ایر لاین ایران ایر معرفی کرده است. با این حال به معاون هوانوردی سازمان هواپیمای کشوری نیز اعلام کرده‌ایم که سازمان حج و زیارت در نظر دارد از طریق زنجان زائران را اعزام کند بنابراین اگر سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها ظرفیت و آمادگی را داشته باشند اولویت این است که حجاج زنجانی از طریق استان خودشان مشرف شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقرر شده است تا روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت جاری، وضعیت فرودگاه و ایرلاین‌ها بررسی شود و نظر نهایی به ما اعلام شود بنابراین اگر اعلام آمادگی شود و مشکلی نباشد زائران از طریق استان زنجان اعزام خواهند شد.

احدی با اشاره به اینکه تاریخ قطعی اعزام کاروان ها هنوز مشخص نیست گفت: فرایند اعزام زائران به حج تمتع ۱۴۰۱ از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر