logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۶۳۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان مطرح شد؛

دیوان محاسبات به دنبال تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی است/ مشکل واحد تولیدی سرجین‌بافت با روند خوبی توسط وزارت دادگستری پیگیری می‌شود

دیوان-محاسبات-به-دنبال-تبدیل-منابع-عمومی-به-منافع-عمومی-است-مشکل-واحد-تولیدی-سرجین‌بافت-با-روند-خوبی-توسط-وزارت-دادگستری-پیگیری-می‌شود
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور گفت: به دنبال این هستیم که منابع عمومی را با کیفیت بهتری به منافع عمومی برسانیم تا در زندگی مردم، بارز و تاثیرگذار باشد.

به گزارش موج رسا; روح‌الله اکبری، ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان که با دستور کار تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان برگزار شد با اشاره به سیاست‌های استانی و منطقه‌ای دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: در نظام مالیه عمومی کشور با یکدیگر باید همکاری کنیم که منابع عمومی را تبدیل به منافع عمومی کنیم تا در زندگی مردم تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که منابع عمومی را با کیفیت بهتری به منافع عمومی برسانیم تا در زندگی مردم بارز باشد.

اکبری با بیان اینکه یکی از محورهای کار دیوان محاسبات، برنامه‌محور بودن بودجه است، گفت: چشم‌انداز 25 ساله آمایش سرزمین به تصویب رسیده که یکی دیگر از محورها در برنامه هفتم توسعه است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: انتصاب مدیران در دوره جدید دیوان محاسبات به‌گونه‌ای است که استفاده از آن‌ها جهت نظارت در راستای توسعه باشد.

وی با بیان اینکه سیاست دیوان محاسبات در خصوص مدیران دستگاه‌های اجرایی، مشورت و هم‌اندیشی است، خاطرنشان کرد: در کنار تلاش مدیران دستگاه‌های دولتی با سیاست مشورتی به دنبال این هستیم که منابع برزمین‌مانده‌ای نباشد.

اکبری با بیان اینکه 3 نوع حسابرسی در دیوان محاسبات داریم، افزود: استان زنجان در حسابرسی عملکرد، جزء استان‌های پیشرو است.

*‌ مشکل واحد تولیدی سرجین‌بافت با روند خوبی در وزارت دادگستری پیگیری می‌شود

غلامرضا بازگشا، مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان زنجان نیز گفت: یکی از ارکان اندازه‌گیری و ارزیابی دیوان محاسبات استان‌ها به واسطه تعداد پرونده‌های دادسرایی بود که اکنون این روال تغییر یافته است.

وی افزود: همان زمان نیز استان زنجان در سال 96 با کمترین ارسال پرونده دادسرایی، جزء 3 استان برتر کشور قرار گرفت که حاصل زحمات و همکاری مسئولان استان با دیوان محاسبات بود.

بازگشا اظهار داشت: معمولاً روال بر این بود که منابع درآمدی استان را شناسایی کرده و به سمع و نظر مسئولان و مدیران ارشد استان می‌رساندیم و آن‌ها نیز پیگیری می‌کردند.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان زنجان گفت: همکاری و هماهنگی لازم را در بین دستگاه‌های نظارتی استان داشتیم تا با موازی‌کاری مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: به تمام دستگاه‌ها کمک کردیم تا حداکثر استفاده از اعتبارات ملی را داشته باشند چرا که اعتبارات استانی محدود بود همچنین در رفع موانع تولید نیز برای دستگاه‌هایی که حتی دولتی نبودند نیز کمک کردیم تا فعالیت کنند و از میزان بیکاری استان کاسته شود.

بازگشا ابراز کرد: مشکلات مربوط به واحد تولیدی سرجین‌بافت با روند خوبی توسط وزارت دادگستری پیگیری می‌شود و گزارشی هم از دیوان محاسبات استان خواسته بودند که ارائه دادیم.

*‌ فرمایشات رهبر انقلاب، ریل‌گذاری حرکت دستگاه‌های اجرایی است

محمدمهدی رضوانی‌فر، مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه و مکان دیوان محاسبات گفت: از قانون مشروطه تا تصویب قانونی اساسی در سال 1358 دیوان محاسبات همواره به عنوان نهاد نظارتی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه تدوین‌کنندگان قانون اساسی، وجود نهاد نظارتی بوده است، اظهار داشت: صلاحیت‌های فرابودجه‌ای برای دیوان محاسبات در قانون اساسی دیده شده و لذا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، کارها را پیش می‌بریم.

رضوانی‌فر با اشاره به محور «دیوان فناورانه و مردم‌پایه» خاطرنشان کرد: فناورانه یعنی بخش استفاده از فناوری و نظارت، به‌هنگام است که همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد و مردم‌پایه نیز به معنای دخالت افکار عمومی در روند اجرا است که اعتمادزایی می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه وجه اقتصادی در نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیش از 20 سال گذشته مورد توجه بوده است، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب، سیاستگذاری و ریل‌گذاری حرکت دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه نقطه ثقل فرمایشات ایشان در سال‌های اخیر، اقتصاد بوده است، تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد، درست نشود، تمام کارها نمایشی است.

رضوانی‌فر اظهار داشت: دیوان محاسبات قرار است در کنار دستگاه‌های اجرایی، نقش شتابدهی داشته باشد نه اینکه مانع شود.

در پایان این جلسه از زحمات و خدمات غلامرضا بازگشا (مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان زنجان) قدردانی و محمدمهدی رضوانی‌فر به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان زنجان معرفی شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر