logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان خودرویی هلال احمر استان زنجان/ موجودی انبار‌های هلال احمر استان زنجان ۲ درصد کل جمعیت شهری است

لزوم-نوسازی-ناوگان-خودرویی-هلال-احمر-استان-زنجان-موجودی-انبار‌های-هلال-احمر-استان-زنجان-۲-درصد-کل-جمعیت-شهری-است
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه از لحاظ بروز بودن ناوگان خودرویی سازمان هلال احمر وضعیت مناسبی ندارد، گفت: متوسط عمر ماشین‌آلات سازمان هلال احمر در استان بیش از ۱۵ سال است.

به گزارش موج رسا; سید قاسم موسوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، ضمن تبریک و گرامیداشت آغاز هفته هلال احمر اظهار داشت: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است و خوشبختانه جمعیت هلال احمر امسال ۱۰۰ ساله شد و یکصدمین سالگرد تاسیس را جشن می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شعار هفته هلال احمر امسال "یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است" گفت: جمعیت هلال احمر در چند بخش تلاش بی وقفه دارد و اولین وظیفه‌ای که بر عهده جمعیت قرار داده شده است بحث امداد و نجات است به طوری که از دیدگاه مردم جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف همچون سیل، زلزله، کرونا سبب ایجاد آرامش شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات هلال احمر داوطلبانه انجام می شود، افزود: بحث امداد و نجات حاکمیتی است و اعتبارات به این بخش تزریق می‌شود اما در بقیه بخش‌ها اعتبار خاصی وجود ندارد و بیشتر اقدامات داوطلبانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از ۱۹۰ جمعیت ملی در دنیا است، گفت: این جمعیت اصول هفت گانه دارد و تمام جمعیت‌های دنیا نیز پایبند به این اصول هستند.

موسوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان در حال حاضر ۱۵۰ نفر کارمند دارد که با یک هزار نفر نیروی داوطلب در ارتباط است، ابراز داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر عضو جوانان داوطلب این سازمان هستند و استان زنجان یک هزار نفر نجاتگر کارآزموده دارد که تعدادی از آن‌ها فعال در حال همکاری با هلال احمر هستند و اعضای دیگر نیز در آمادگی کامل هستند و هر زمان که نیاز باشد و فراخوان داده شود همکاری خود را اعلام خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۷ هزار مورد مراجعه به داروخانه هلال احمر استان انجام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که تعداد مراجعات به درمانگاه این سازمان ۸۹ هزار مورد بوده است. با این وجود حتی استان های همجوار نیز از مراکز درمانی و توانبخشی استان زنجان استفاده می کنند.

مدیر عامل جمعیت سازمان هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۹۵ بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر آموزش‌ها و دوره‌هایی را در سازمان دیده‌اند، خاطر نشان کرد: قبل از سال ۹۵ آموزش‌ها محدود بود با این وجود در حال حاضر در سطح استان ۱۴۴ نفر مربی دارای گواهی تدریس وجود دارد که حق‌التدریسی با حداقل حقوق و به شکل داوطلبانه در حال آموزش و ارائه خدمات به علاقه‌مندان هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ ایستگاه ثابت جمعیت هلال احمر در استان وجود دارد، گفت: ۴ پایگاه نیز به صورت موقت فعال شده اما با توجه به اینکه استان زنجان در مسیر تردد چندین استان قرار دارد و مسافران گذری در آن بیشتر است می طلبد تا تعداد ایستگاه‌های ثابت را افزایش دهد در همین راستا مقرر شده تا ۵ ایستگاه ثابت در استان ایجاد شود که یکی از این ایستگاه‌ها در ایجرود به دست خیران احداث خواهد شد و ایستگاه‌های بعدی نیز در ارمغانخانه، تهم، مسیر زنجان_ بیجار، آزاد راه زنجان_تبریز، مسیر قیدار احداث خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه به لحاظ به روز بودن ناوگان خودرویی وضعیت مناسب نیست، گفت: عمر ناوگان خودرویی هلال احمر استان بیش از ۱۵ سال است که البته امیدواریم با جذب اعتبارات شرایط را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه برای موجودی انبار عده ای مخالف و عده‌ای موافق هستند، عنوان کرد: در حال حاضر به اندازه ۲ درصد جمعیت شهری استان اقلام از جمله خوراکی، پتو و چادر وجود دارد و برخی اقلام نیز کلا موجود نیست اما باید گفت برای هر استان چند استان معین انتخاب شده که در زمان حوادث موجودی انبار استان ها به سمت استان حادثه دیده ارسال می شود و نیاز ها رفع می‌گردد و نمونه بارز این امر نیز در حوادثی همچون سیل و زلزله که در استان های دیگر در طول این سال ها رخ داده و امداد رسانی شده، کاملا مشخص است.

موسوی با بیان اینکه در تامین اقلام و کالا ها مشکلی وجود ندارد بلکه مسئله اساسی سیستم توزیع است، ابراز کرد: اگر مدیریت درست باشد و توزیع مناسب انجام شود کمبود اقلام اساسی در حوادث به وجود آمده، ایجاد نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۲۵ نفر از نیروهای هلال احمر زنجان بازنشست شده اند اما کسی جایگزین آنان نشده است، گفت: این موضوع به عنوان یک چالش مطرح است و اگر نیروی جدید جذب نشود مشکلات بیشتری پیش می آید و بسیاری از بیماران که از مراکز درمانی و توان بخشی جمعیت هلال احمر استفاده می کردند محروم می مانند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر