logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۶۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

۵۶۳ واحد مسکونی متقاضی تسهیلات بافت فرسوده در استان زنجان هستند

۵۶۳-واحد-مسکونی-متقاضی-تسهیلات-بافت-فرسوده-در-استان-زنجان-هستند
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، به آمار ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۵۶۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش موج رسا;  و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی بهزاد کردلو با بیان اینکه از ۱۳ دی ماه سال گذشته سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir فعال شده است، گفت: سازندگان بخش خصوصی در بافت‌های کم برخوردار و ناکارآمد شهری در استان زنجان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی به آمار ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: تا پایان سال گذشته ۵۶۳ واحد مسکونی در این استان برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در شهرستان‌های زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره برای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده مسکن در سامانه مذکور ثبت نام کردند، گفت: در این میان بیشترین ثبت نامی ها برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده در استان مربوط به شهرستان زنجان می‌باشد.

کردلو تاکید کرد: مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری صورت گرفته و متقاضیان به صورت مرحله‌ای برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده از طریق سامانه مذکور به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی متذکر شد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار بنای ناپایدار در محلات هدف بازآفرینی در کشور وجود دارد که برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که طی ۴ سال آتی میزان بناهای ناپایدار در قالب نهضت ملی مسکن و با استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر مشوق‌های لازم و با مشارکت بخش خصوصی نوسازی شوند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت و سازها باید به سمت سبک‌سازی، سریع‌سازی و ارزان‌سازی سوق پیدا کند.

کردلو، با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده مسکن در استان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: زنجانی‌ها می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و از این فرصت طلایی استفاده کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر