logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۶۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با حضور استاندار و جمعی از مسئولان؛

منتخبان جشنواره امتنان در استان زنجان تجلیل شدند

منتخبان-جشنواره-امتنان-در-استان-زنجان-تجلیل-شدند
طی مراسمی با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبان جشنواره امتنان این استان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; طیب جعفری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبان جشنواره امتنان استان زنجان گفت: برنامه امروز با 2 هدف برگزار می‌شود که هدف اول، تجلیل از کارفرمایان و کارگرانی است که در طول یک سال گذشته زحمات زیادی در واحدهای تولیدی کشیده و دلسوزی و تلاش وافی در راستای مسیر رشد و توسعه استان بر عهده داشته‌اند.

وی با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان زنجان در سال 1401 افزود: امسال، سال مهمی است و هدف دوم هم این است که جمعیت کارگری استان با جدیت تمام و با تلاش بیشتر جهت کمک به تحقق رشد اقتصادی استان اعلام آمادگی می‌کند.

جعفری ابراز کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها در بخش‌های مختلف امیدواریم امسال، سال خوبی در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده داشته باشیم.

به گزارش موج رسا؛ تعدادی از کارگران و کارفرمایان نمونه استان و همچنین تشکل‌های مختلف کارگری در این مراسم به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

*‌ تکریم از کارگر، منحصر به روز کارگر نباشد

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با تاکید بر مورد توجه قرار دادن فصول چهارم و هشتم قانون کار در واحدهای تولیدی گفت: فصل چهارم مربوط به بهداشت و ایمنی است و متاسفانه اخبار ناگواری در این زمینه وجود دارد که منجر به فوت تعدادی از کارگران شده است.

وی افزود: استقرار تجهیزات و امکانات ایمنی کافی در شهرک‌های صنعتی، حمایت از سرمایه‌گذاران در زنجان با رفع موانع و ایجاد انگیزه در آن‌ها و توجه به سرمایه انسانی توسط کارفرمایان بخشی از انتظارات و خواسته‌های جامعه کارگری است.

نجاری ابراز کرد: امیدواریم کارگران نه فقط در 11 فروردین بلکه همواره و در طول سال تکریم شده و جایگاه رفیع کارگری توسط کارفرمایان دیده شود.

*‌ تورم افسارگسیخته، کمر کارگران را شکسته است

حسن امانلو، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان زنجان نیز با بیان اینکه محور نامگذاری سال‌های اخیر، تولید بوده که دید کارشناسی‌شده رهبر معظم انقلاب را نشان می‌دهد، گفت: بر کارفرمایان، تکلیف است تا جهت عینیت‌بخشی به منویات رهبر انقلاب با همراهی مسئولان پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی می‌تواند مطالبات کارگران را مرتفع سازد، اظهار داشت: امنیت شغلی، یکی از مشکلات کارگران است و کارگران با قراردادهای یکف 3 و 6 ماهه امنیت شغلی ندارند و همچنین انگیزه‌ای برای بهره‌وری و افزایش کیفیت هم ندارند.

امانلو خاطرنشان کرد: بر این اساس، انتظار می‌رود که نسبت به پایداری و دائمی شدن قراردادهای کارگری همت شود.

وی، معیشت را مشکل بعدی کارگران بیان کرد و افزود: تورم افسارگسیخته طی 4 سال گذشته، کمر کارگران را شکسته و با وجود افزایش 57.4 درصدی حقوق کارگران، بعضی از کارفرمایان هنوز (تا به امروز) حقوق فروردین کارگران را پرداخت نکرده‌اند و می‌گویند قرار است که حقوق‌ها کاهش یابد.

امانلو ادامه داد: سبد معیشتی کارگران از اسفند تاکنون افزایش یافته و سبد معیشتی بالاتر از میزان افزایش حقوق است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان زنجان خواستار محو شرکت‌های پیمانکاری و تامین نیرو شد و گفت: وجود این شرکت‌ها باعث شده که سوابق بیمه‌ای کارگان گُم شده و یا کمتر از مدتی که کار کرده‌اند برای آن‌ها حق بیمه واریز شده و عناوین شغلی کارگران و یا سختی کار و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها مورد وتجه قرار نگرفته و در واقع این شرکت‌ها سارق جسم و جان کارگران هستند.

وی با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور درمان اظهار داشت: اگر در خانه‌ای یک نفر بیمار وجود داشته باشد حتی 3 برابر دریافتی فعلی کارگر نیز کفاف هرینه درمان آن را نمی‌کند هرچند بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و درمانگاه ابهر سر و سامان یافتند اما این‌ها کافی نیست.

امانلو با بیان اینکه ایمنی و بهداشت محیط کاری نیز از اولویت‌های کانون است، خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی مشاغل که به نوعی طبقه‌بندی حقوق است متاسفانه در کارگاه‌ها رعایت نمی‌شود.

وی افزود: مشکل در پرداخت آورده نقدی کارگران متقاضی مسکن ملی و مغایر بودن عناوین شغلی کارگران جهت عدم پرداخت حق بیمه سختی کار و زیان‌آور نیز بخش دیگری از مشکلات است.

خان‌احمدی، دبیر انجمن کانون‌های صنفی کارفرمایی استان زنجان نیز در این مراسم خواستار استفاده از ظرفیت انجمن‌های صنفی شد و گفت: این درخواست را در سال‌های گذشته هم داشتیم اما مورد موافقت استاندار وقت قرار نگرفت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر