logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۶۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

هیچ کس به دنبال کاهش حقوق کارگران نیست/ گام‌به‌گام حرکت کارگران به عنوان حسنات نوشته می‌شود

هیچ-کس-به-دنبال-کاهش-حقوق-کارگران-نیست-گام‌به‌گام-حرکت-کارگران-به-عنوان-حسنات-نوشته-می‌شود
استاندار زنجان گفت: هیچ کس در دولت سیزدهم به دنبال این نیست که افزایش 57.4 درصدی حقوق کارگران مجدداً کاهش یابد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبان جشنواره امتنان استان زنجان با اشاره به سوره مبارکه عصر اظهار داشت: مفهوم «عمل صالح» در این سوره صرفاً به معنای نماز، روزه، انفاق و... نیست هر چند این‌ها عمل صالح هستند اما تمام معنی عمل صالح نیستند بلکه کار هم عمل صالح است.

وی با بیان اینکه نفس کار و کار کردن، ارزشمند است، خاطرنشان کرد: برخی افراد، علاقه‌مند به کار در کارخانجات و کارگاه‌ها نیستند و علاقه‌مند به پشت‌میزنشینی در سیستم دولتی هستند پس این امر نشان می‌دهد که جوهره کار در هر کسی وجود ندارد.

افشارچی با بیان اینکه گوهر و جوهره کار در هر کسی وجود داشته باشد، ارزش دارد، افزود: نفس کار، ارزشمند است چون کار در سیستم کارگری نسبت به پشت‌میزنشینی، سخت‌تر است پس کار کردن ارزش دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه به کارگران و کارفرمایان باید ارزش گذاشت، تصریح کرد: ارزش‌گذاری به کارگر و کارفرما هرچه دقیق‌تر و جدی‌تر باشد ارزش کار نیز بالاتر می‌رود.

وی گفت: از گام‌به‌گام حرکت کارگران می‌شود اوج گرفت و حسنات، جمع کرد چرا که هم تلاش می‌کنند و هم معیشت خانواده را تامین می‌کنند و هم سختی می‌کشند و مشکلات معیشتی هم که با توجه به شرایط جامعه وجود دارد اما همه این‌ها در حسنات کارگران، نوشته خواهد شد.

افشارچی با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان سال‌هاست که بر روی تولید، تاکید می‌کنند چرا که تولید، مفهومی است که سبب ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما ستون فقرات تولید هستند، خاطرنشان کرد: رسیدگی جدی به امور کارگران در شعار سال، مستتر است.

افشارچی با تاکید بر محبت و در کنار هم بودن کارگر و کارفرما گفت: ارتباط بین کارگر و کارفرام طوری باید تعریف شود که در عین حال که سود عادلانه‌ای به کارفرما تعلق می‌گیرد به فکر کارگر هم باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ کس در دولت سیزدهم به دنبال این نیست که افزایش 57.4 درصدی حقوق کارگران مجدداً کاهش یابد، ابراز کرد: اولین جلسه سال جدید مربوط به کمیسیون کارگری بود تا تبعات افزایش حقوق کارگران را بررسی کنیم هر چند ممکن است بعضی کارفرمایان به علت افزایش حقوق کارگران به سختی بیفتند اما در نهایت ممکن است به ارزش تولید، اضافه کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه کارمندی در سال گذشته 2 مرحله افزایش حقوق بود که یکی را حذف کردیم و حتی مورد اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز قرار گرفت اما دولت در حوزه کارگری، جدیت بر افزایش حقوق داشت علی‌رغم اینه افزایش حقوق کارگران، یکی از عوامل تورم است.

استاندار زنجان در خصوص مشکل امنیت شغلی کارگران گفت: اصل کار ما این است که بستر کار و تولید را در استان به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دغدغه کارفرما کاهش یافته و امنیت شغلی از این طریق ایجاد شود.

وی افزود: ضمن اینکه حمایت و نظارت هم می‌کنیم اما در عین حال زیرساخت‌ها و بسترهای حرکتی تولید در استان مهم است.

افشارچی با بیان اینکه قراردادهای کارگری موقت یک‌ماهه، سه‌ماهه و... کُشنده انگیزه است، اظهار داشت: چون معلوم نیست که کارگر ماه بعد هم در آن مجموعه حضور دارد یا نه؛ لذا فقط به فکر این است که کار را انجام دهد و تمام کند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی در کار، بهداشت محیط و آموزش‌های مورد نیاز برای کارگران هم بسیار مهم است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به‌صورت جدی باید پیگیری کند تا شاهد تکرار حوادث تلخ کارگری نباشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه شرکت‌های پیمانکاری خدماتی، یکی از معضلات بزرگ کشور است، بیان کرد: این مورد نیز به‌طور خاص باید پیگیری شود چرا که پول را از شرکت می گیرند اما توجهی به کارگر ندارند.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این اختیار را دارد که کارگران فصلی را هم بیمه کند و کارگان فصلی را می‌توانید به این سمت، سوق دهید.

افشارچی اظهار داشت: برنامه‌ای برای آزاد کردن قیمت مرغ وجود دارد و اتفاقات مثبتی طی ماه‌های آتی خواهد افتاد که سبب افزایش رقابت و برطرف شدن مشکلات خواهد شد.// آ   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر