logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۶۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
واکنش رسانه های جهان به روز قدس؛

جروزالم پست: دامنه تهدیدات علیه اسرائیل در حال افزایش است/ laprensalatina: مردم ایران خواهان آزادی فلسطین هستند

جروزالم-پست:-دامنه-تهدیدات-علیه-اسرائیل-در-حال-افزایش-است-laprensalatina:-مردم-ایران-خواهان-آزادی-فلسطین-هستند
مردم غیور و همیشه در صحنه ایران، روز قدس ۱۴۰۱ نیز مانند سالهای گذشته به میدان آمده و ضمن حمایت از آرمان های قدس و مردم مظلوم فلسطین بر نابودی قریب الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی صحه گذاشتند.

به گزارش موج رسا; مردم غیور و همیشه در صحنه ایران، روز قدس امسال (۱۴۰۱) نیز همانند سالهای گذشته به میدان آمده و ضمن حمایت از آرمان های قدس و مردم مظلوم فلسطین بر نابودی قریب الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی صحه گذاشتند.

 
رسانه های خارجی نیز این رویداد بزرگ سالانه را زیر ذره بین دوربین های خود داشتند و اتفاقات آن را انعکاس دادند.
 
به تعدادی از این واکنش ها می پردازیم:
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
تی آر تی: ده ها هزار ایرانی طی یک راهپیمایی گسترده سراسری برای گرامیداشت روز جهانی قدس، رویدادی سالانه برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین، به خیابان ها آمدند.
 
مقامات ارشد دولتی و نظامی از جمله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.
 
ایران از آغاز انقلاب اسلامی سال 1979 خود به رهبری مرحوم آیت الله خمینی، این روز یعنی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را گرامی می دارد.
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
العربی: با تشدید یورش های اشغالگران به کرانه باختری و در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در بیت المقدس که منجر به جراحت ده ها نفر شد، ایرانیان برای برگزاری راهپیمایی سالانه روز قدس با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به خیابان های سراسر کشور آمدند.
 
آنها همچنین با به نمایش درآوردن پرچم ایران، پلاکاردهایی با نوشته های "بیت المقدس از آن ماست" و "روز قدس، روز اسلام است" در دست داشتند.
 
ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و از زمان انقلاب اسلامی تاکنون از آرمان فلسطین حمایت کرده است.
 
جروزالم پست: دامنه تهدیدات علیه اسرائیل در حال افزایش است/ laprensalatina: مردم ایران خواهان آزادی فلسطین هستند
 
رسانه آمریکایی laprensalatina: در بحبوحه آخرین درگیری ها در مسجدالاقصی بیت المقدس، صدها هزار ایرانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به حمایت از آزادی فلسطین برخاستند.
 
جمعیت زیادی به خیابان های تهران آمدند و شعارهای "قدس را پس می گیریم" و "بیت المقدس پایتخت ابدی فلسطین است"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر دادند.
 
این تجمع در فضایی شاد برگزارشد و کودکان بادکنک بازی می کردند و بسیاری با لباس خرگوش صورتی دیده می شدند.
برخی از راهپیمایی کنندگان در حال پرتاب دارت به سمت تصاویر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بودند.
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
تایمز آو اسرائیل: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت از هر کسی که آماده جنگیدن با اسرائیل باشد حمایت می کند.
 
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در حالی که هزاران ایرانی خواهان مرگ دولت یهود و آمریکا و آتش زدن پرچم ها در اولین راهپیمایی از زمان همه گیری کروناویروس تاکنون بودند، "نابودی رژیم صهیونیستی" را پیش بینی کرد.
 
ایران، روز قدس را فرصتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان می داند.
 
راهپیمایی کنندگان علاوه بر سر دادن شعارهای "مر گ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" که از زمان انقلاب ایران به یک سنت تبدلی شده است، پرچم های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را آتش زدند.
 
تلویزیون ایران نیز با نمایش انواع موشک های بالستیک، آنها را "ضربه زنندگان به اسرائیل" توصیف کرد.
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
جروزالم پست: ایران پس از تنش های اخیر در بیت المقدس و همزمان با روز قدس در حال آماده شدن برای ضربه زدن به اسرائیل در سراسر خاورمیانه است.
 
دامنه تهدیدات علیه اسرائیل در حال افزایش است و رژیم صهیونیستی در گذشته نیز امنیت چندانی نداشته است.
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
الجزیره: ده ها هزار ایرانی در راهپیمایی سالانه روز قدس در سراسر کشور طی یک نمایش بزرگ از فلسطین حمایت کردند.
 
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت: حرکتی که امروز می بینید نماد وحدت امت اسلامی است و ان شاء الله این وحدت منجر به نابودی رژیم صهیونیستی می شود. ما بر این باوریم که قدس آزاد خواهد شد.
 
مردم ایران به حمایت فلسطینیان به خیابان ها آمدند
 
جروزالم پست: میلیون ها ایرانی در حمایت از فلسطینی ها به راهپیمایی های روز قدس پیوستند و با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" پرچم رژیم صهیونیستی را در سراسر ایران به آتش کشیدند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفت که اسرائیل شرایط را برای نابودی خود فراهم می کند.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر