logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۶۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

روز قدس به معنی جهانی شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران است

روز-قدس-به-معنی-جهانی-شدن-اندیشه‌های-انقلاب-اسلامی-ایران-است
امام جمعه خرمدره گفت: روز قدس به یک واقعیت جهانی تاثیرگذار تبدیل شده و فراتر از شعار به معنای جهانی شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم میل مستکبران جهان است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با بیان اینکه تقلیل فلسفه ازدواج به نیازهای جنسی از عوامل مهم تاخیر در ازدواج است، اظهار داشت: نظام آموزشی موجود و به‌ویژه ترویج سبک زندگی غربی با روش‌های مختلف از جمله ترویج خاموش سند 2030 در یک دوره مشخص در کنار مشکلات اقتصادی از دلایل تاخیر در سن ازدواج است.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، احیاگر و تثبیت‌کننده روح مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و مسلمانان عالَم علیه تجاوزگری بود، خاطرنشان کرد: از طرفی روز قدس با اتکا به دیدگاه امت‌محوری، مساله فلسطین را از یک مساله نژادی و عربی به یک موضوع اعتقادی – انسانی، تبدیل و تمام مسلمانان و بلکه آزادیخواهان را در برابر رژیم صهیونیستی قرار داد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: عملیات مقاومت انتفاضه در داخل سرزمین‌های اشغالگری صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی اعلام حاکمیت مطلق در آن‌ها کرده و امیدوارکننده‌تر آنکه برخی عملیات‌ها توسط افرادی انجام می‌شود که تابعیت رژیم اشغالگر را دارند.

امام جمعه خرمدره گفت: پیام مهم روز قدس و عملیات‌های اخیر این است که تقویت مقاومت در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی و اربابان استکباری آن ضمن آنکه تنها راه پیروزی است در عین حال کم‌‌هزینه‌ترین روش و مسیر نیز به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: نگرانی شدید جبهه استکبار و صهیونیست‌ها از تاثیرگذاری روز قدس در دنیا و سرزمین‌های اشغالی، نشان از این است که روز قدس به یک واقعیت تبدیل شده و این یکی از هزاران ثمره از ثمرات طلایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه امروز تبدیل روز قدس به یک واقعیت جهانی تاثیرگذار و فراتر از شعار به معنای جهانی شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم میل مستکبران جهان است، خاطرنشان کرد: این پدیده جهانی از معجزات قرن بیستم و بیست و یکم بوده و نویدبخش نظم جهانی دیگری است که مستکبران نه آن را می‌فهمند و نه در آن‌ جایی دارند.

وی تصریح کرد: همه این‌ها به معنی آمادگی جهان برای استقبال از یک پدیده جهانی به نام ظهور قائم آل محمد(ص) حضرت مهدی موعود(عج) است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه همه باید توجه داشته باشند که هدف از تاسیس رژیم صهیونیستی، سلطه بر عقیده و سرزمین تمام کشورهای اسلامی است، تاکید کرد: تقلیل مساله قدس به سرزمین‌های اشغالی از سوی دشمن و برخی‌ بی‌بصیرت‌های به ظاهر مسلمان، نشان از عدم درک درست از اهداف شوم تاسیس رژیم اشغالگر قدس است.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران، عامل اصلی حرکت‌ چرخ‌های اقتصاد کشور هستند و مسئولان فرهنگی باید در ترویج کارگری به عنوان یک شغل مبارک اقدام نمایند.

وی با اشاره به دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: انجام 254 دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و دانشگاهیان، نشانی بارز از اهمیت دادن ایشان به دانشجویان و جوانان است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن امید‌آفرینی و سعه صدر در شنیدن نقطه‌نظرات دانشجویان است.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه همانگونه که از فحوای بیانات رهبر انقلاب برمی‌آمد، انتظار این است که مسئولان باید توجه بیشتری به جوانان داشته و مطالبات و نقطه‌نظرات آنان را بشنوند، خاطرنشان کرد: در عین حال دعوت جوانان مطالبه‌گر به واقع‌گرایی از دیگر محورهای این دیدار بود و به عبارت دیگر شنیدن نقطه‌نظرات جوانان به معنای قبول همه آن‌ها نیست اما این گفت‌وگوها بسیاری از شبهات را حل خواهد کرد.

امام جمعه خرمدره با تبیین مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای در دوراهی‌ ادامه خروج و پذیرش شروط ایران و بازگشت به برجام قرار گرفته که در هر یک از این دوراهی‌ها، ایران برنده است و آمریکا به اهداف خود دست نخواهد یافت.

وی افزود: در عین حال شرطی کردن اقتصاد و گره زدن آن به مذاکرات، تبعات منفی فراوان داشته و عامل اثرگذاری تحریم‌هاست و این چیزی است که آمریکا به دنبال آن است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: قطعاً دولت و تیم مذاکره‌کننده باید مواظب دام دشمن و برخی سهل‌اندیشان سیاسی باشند و در عین حال باید توجه کنیم که مدیریت درست اقتصادی، پرهیز از شتاب‌زدگی در اصلاحات اقتصادی در کنار مبارزه جدی با مافیاهای اقتصادی و نظارت شدید بر بازار، اصلی‌ترین راه برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست و یقین بدانیم که زمان به نفع ایران اسلامی است همچنانکه تجربه شیرین اقتدار 44 ساله نشانگر این است.

امام جمعه خرمدره با تبریک روز معلم گفت: جایگاه مهم انقلاب و نظام اسلامی و لزوم تبیین تفکر اسلامی - انقلابی، وظیفه معلمان را دوچندان کرده است.

وی اظهار داشت: اگر امام راحل فرمود معلمی شغل انبیاست به معنای این است که کار معلم، نجات انسان از گمراهی و اسارت در دست شیطان و تعلیم محتوای نجات‌بخش است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ضمن درخواست برای پرورش معلمان مبتنی بر تراز شهید مطهری اظهار داشت: روز شهادت شهید آیت‌الله مطهری، نقطه عزیمت نام‌گذاری روز معلم بوده و سبک زندگی و تعلیم و تربیت ایشان باید به عنوان یک الگو، مطالبه جامعه امروز از معلمان عزیز و سیاستگذاری مبتنی بر آن از سوی مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد.

وی با انتقاد از نقائص و کاستی‌ها در مسیر آموزش خاطرنشان کرد: همه اذعان دارند که دانش‌آموزان امروز، معلمان فردا هستند و‌ این در حالی است که برنامه‌ریزی مؤثری در مسیر تربیت دانش‌آموزش متناسب با فرهنگ دینی – انقلابی و تراز شهید مطهری صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه خرمدره افزود: امام خامنه‌ای فرمودند سرلوحه و محور برنامه‌هاى آموزش و پرورش در تنظیم كتاب، تربیت معلم، نظارت بر كار بخش‌هاى مختلف آموزش و پرورش، نظارت بر كار آموزش‌دهندگان و داخل مدارس باید بر این باشد كه ببینند آیا تفكر اسلامى منتقل مى‌شود یا نه. انسان‌سازى بر مبناى اسلام و مسلمان‌سازى كودكان در این مدارس انجام مى‌گیرد یا انجام نمى‌گیرد. هرچه ما در این جهت كمبود داریم، بایستى همت كنیم و آن كمبود را برطرف نماییم.

وی در ادامه با تبریک روز شوراها گفت: شوراها طرف مشورت مردم هستند و باید امانتداری در این مشاوره را به اثبات برسانند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: امانتداری از نظام اسلامی و خواست مشروع مردم و پرهیز از هرگونه مماشات در پیگیری حقوق مردم از سوی شوراها عامل آبادانی شهرها و روستاهاست.

امام جمعه خرمدره ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت عید سعید فطر گفت: عید فطر، عید معنویت و بازگشت به معنویت و آغاز سال معنویت و خدایی بودن است که حفظ دستاوردهای آن یک ضرورت انکارناپذیر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر