logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۶۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مجبور به خرید برخی از کالاهای بی‌کیفیت هستیم/ اقدام تاثیرگذاری در حوزه چاه‌های غیرمجاز در زنجان انجام نمی‌شود

مجبور-به-خرید-برخی-از-کالاهای-بی‌کیفیت-هستیم-اقدام-تاثیرگذاری-در-حوزه-چاه‌های-غیرمجاز-در-زنجان-انجام-نمی‌شود-
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اقتصاد دانش بنیان باعث ارتقاء کیفیت می‌شود در صورتی که امروز مردم مجبور به خرید برخی از محصولات ایرانی هستند در صورتی که این محصولات کیفیت لازم را ندارد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان زنجان با مسئولین استانی با بیان اینکه مخاطب اصلی شعار سال یا همانطور شعار قرن شما اساتید بسیجی هستید، اظهار کرد: اساتید بسیجی باید این شعار را ریل‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه به استاندار زنجان نیز این موضوع را گفته ام که چون شما هم یک شخصیت دانشگاهی هستید از مخاطب اصلی این شعار محسوب می‌شوید، ابراز کرد: مدیران استانی که به نوعی در عملیاتی کردن این شعار در ارتباط هستند گفته ام که برنامه کوتاه مدت خود را ارائه کنند اما تا به امروز این برنامه را ندیده ام.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه برخی از افراد برای استفاده از مزایای دانش بنیان اقدامات فناورانه خود را به نام دانش‌بنیان ثبت می‌کنند، تصریح کرد: کارهای فناورانه یک چیز است و کار دانش بنیان چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه ترکیه به ما خاک می فروشد و در عوض شمش روی از ما می‌خرد، عنوان کرد: انرژی در ترکیه ۱۲ برابر گرانتر از ایران است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تولید‌کنندگان انرژی ارزان از دولت می‌گیرند و شمش روی تولید می‌کنند، ادامه داد: در بازگشت این ارزهای حاصل از صادرات به کشور هم مشکلاتی وجود دارد با حساب این موارد که گفته شد این تولید و صادرات به معنای واقعی تولید و صادرات نیست.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان، افزود: ویژگی اول اقتصاد دانش بنیان کاهش هزینه‌های تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان افزایش بهره‌وری است درصورتی که اکنون بهره‌وری در استان بسیار کم است، ابراز کرد: اقتصاد دانش بنیان باعث ارتقاء کیفیت می‌شود و امروز مردم مجبور به خرید برخی از محصولات ایرانی هستند در صورتی که این محصولات کیفیت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه تولید دانش بنیان رقابت پذیر است، خاطرنشان کرد: مردم در این صورت به سراغ کالای باکیفیت می‌روند.

آیت الله خاتمی در توصیه ای به اساتید بسیجی تاکید کرد: شما دانشمندان و اساتید سعی کنید هر سال یکی از مشکلات اساسی استان را حل کنید و در این صورت در طول چندین سال تمام مشکلات اساسی استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که ۱۴ سال پیش در دانشگاه زنجان افتاد اصلاح نژاد و چندقلوزایی بود، ابراز کرد: چند استان دیگر نیز از این کار دانشگاه‌زنجان الگو گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یازده سال است که اعلام می‌کنیم چاه‌های غیرمجاز داریم اما کار خاصی برای مدیریت این امر انجام نشده است، تصریح کرد: در استان زنجان ۶۰ درصد از زمین ها به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند اما در آب به هیچ عنوان صرفه‌جویی نشده است و اکنون به مرحله استفاده از آب های استراتژیک می رسیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر