logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۶۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

10 واحد تولیدی بزرگ در زنجان با رفع مشکل، احیا شدند

10-واحد-تولیدی-بزرگ-در-زنجان-با-رفع-مشکل،-احیا-شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 10 واحد تولیدی بزرگ در استان، تعطیل و یا راکد بودند که مشکلات آن‌ها رفع و به تدریج به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی دیگر از این سرمایه‌گذاران از جمله واحد بزرگی مثل مجموعه فولاد آسین که در جای سابق ابهر بافت، قرار گرفته را نیز امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری، ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت و متعاقب آن استان‌ها در سال 1401 احیای واحدهای تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: این واحده یا در تملک شبکه بانکی بوده و یا در اختیار اداره ورشکستگی‌ها است و همچنین به نحوی در اختیار مالکین بوده اما بنا به دلایلی تعطیل هستند.

فغفوری با اشاره به سیاستگذاری‌هایی که در سطح استان شده است، افزود: اطلاعات تمام واحدهای تعطیل، احصا شده و امروز هم مقام عالی دولت در استان به شبکه بانکی ابلاغ کردند که آخرین اطلاعات به‌روزشده در حوزه واحدهای تملک‌شده بانکی و اداره ورشکستگی و یا واحدهایی که تملک نشده اما مشکلاتی با شبکه بانکی دارند که باعث توقف تولید شده را احصا و به کارگروه اعلام کنند تا در جلسه بعدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گزارش داده شود.

وی گفت: کمیته احیای واحدهای تولیدی تعطیل با حضور اتاق اعضای آن متشکل از دستگاه‌ها مختلف تشکیل می‌شود که دستگاه‌ها بر حسب مورد به این کمیته‌ها دعوت می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: تلاش می‌کنیم که بخش قابل توجهی از این واحدها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه این رویه، شیوه بسیار خوبی برای احیای واحدهای تعطیل است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در گذشته اتفاق افتاده و اکنون برای احیا و بهره‌برداری از این واحدها سرمایه کمتری نسبت به راه‌اندازی واحد از ابتدا نیاز است ضمن اینکه زمینه اشتغال افراد جدیدی نیز در این مجموعه‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم طبق برنامه‌ریزی بتوانیم بخش عمده‌ای از واحدهای راکد و تعطیل را احیا کرده و راه‌اندازی کنیم، گفت: البته در حوزه واحدهای صنعتی بزرگ در استان شاید 3 یا 4 مورد باقی مانده که نیاز به رفع باشد.

وی خاطرنشان کرد: 10 واحد تولیدی بزرگ، تعطیل و یا راکد بودند که مشکلات آن‌ها رفع و به تدریج به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی دیگر از این سرمایه‌گذاران از جمله واحد بزرگی مثل مجموعه فولاد آسین که در جای سابق ابهر بافت، قرار گرفته را نیز امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر