logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۶۲۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود در گفت‌وگو با موج‌رسا:

صدور ۱۲۰۰ مجوز صنایع دستی در شهرستان ایجرود/ گلیم‌بافی در صدر تولیدات قرار دارد

صدور-۱۲۰۰-مجوز-صنایع-دستی-در-شهرستان-ایجرود-گلیم‌بافی-در-صدر-تولیدات-قرار-دارد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با بیان اینکه گلیم‌بافی، تنور سازی و مسگری از جمله صنایع دستی شاخص شهرستان ایجرود است، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مجوز صنعتگری برای شهرستان ایجرود صادر شده است که بالاترین مجوز مربوط به روستای اوچ‌تپه با گلیم‌بافی است.

لاله عبدی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شهرستان ایجرود به عنوان اولین شهرستانی است که در راستای ایجاد روستاهای هدف صنایع دستی قدم برداشت چراکه روستایی جزو روستاهای هدف صنایع دستی معرفی می‌شود که تعداد اعضای فعال در زمینه صنایع دستی در آنجا بالا باشد.

وی با بیان اینکه فعالان روستای اوچ‌تپه شهرستان ایجرود در زمینه گلیم‌بافی فوق‌العاده ماهر هستند، افزود: در این روستا بیش از ۱۵۰ مجوز گلیم‌بافی وجود دارد این در حالی است که در روستای چاپوق نیز بیش از ۵۰ مجوز گلیم بافی صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه برخی مزایا شامل روستاهای هدف صنایع دستی می ‌شود و نمونه آن ارائه تسهیلات است، گفت: در حال حاضر علاوه بر صندوق کارآفرینی حتی بانک ها نیز در سطح شهرستان همکاری مناسبی با متقاضیان دریافت تسهیلات روستاهای هدف صنایع دستی دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در روستای آلاچمن صنایع دستی فلز و مسگری در حال رشد است، گفت: هم‌اکنون در این روستا ۷ کارگاه فعال مس‌گری در روستای آلاچمن وجود دارد که به دلیل استقبال روستائیان از این صنعت، صدور مجوز‌ها بیشتر خواهد شد.

عبدی کیا با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب شد تا مشکلاتی برای فعالان صنعت مس ایجاد شود، عنوان کرد: برخی کارگاه‌ها تعطیل و نیمه فعال شدند در حالی که ما تعداد را افزایش داده و به ۱۴ نفر رسانده بودیم، با اینکه مقرر بود آموزش‌هایی در زمینه فلز کاری انجام شود اما متاسفانه این امر به دلیل کرونا انجام نشد با این حال با برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد این روستا به عنوان روستای هدف صنایع دستی فلزی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته تنور سازی نیز از جمله صنایع دستی شاخص شهرستان ایجرود در روستای گلابر است، خاطر نشان کرد: ۷ کارگاه در این روستا فعال است و تمام فعالان در این عرصه نیز بانوان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با بیان اینکه گلیم‌بافی، تنور سازی و مسگری از جمله صنایع دستی شاخص شهرستان ایجرود است، ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مجوز صنعتگری برای شهرستان ایجرود صادر شده است که بالاترین مجوز مربوط به روستای اوچ‌تپه با گلیم‌بافی است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر