logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراصولی منجر به توسعه همه‌جانبه روستاها می‌شود

جلوگیری-از-ساخت‌وسازهای-غیراصولی-منجر-به-توسعه-همه‌جانبه-روستاها-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: جلوگيري از ساخت‌وسازهاي غيراصولي و اجراي طرح هادي در روستاها منجر به رشد و توسعه همه‌جانبه روستاها می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای، مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و اظهار داشت: بنیاد مکسن انقلاب اسلامی استان زنجان با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 تا کنون از تعداد 9269 واحد مسکونی روستایی، تعداد 4898 واحد (معادل 53 درصد) را مقاوم‌سازی کرده است.

وی با اشاره به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستاها و خدمت به محرومین خاطرنشان کرد: شهرستان ایجرود دارای 75 روستای بالای 20 خانوار است که نقشه طرح هادی برای 90 درصد این روستاها تهیه شده و در حال حاضر نیز 25 روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی است.

خواجه‌ای افزود: از 75 روستای بالای 20 خانوار در 45 روستا از ابتدا تاکنون طرح هادی اجرا شده که  60 درصد روستاهای شهرستان ایجرود می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه با اجراي طرح‌هاي مختلف عمراني در روستاها شاهد تثبیت جمعيت و مهاجرت معكوس به روستاها هستیم، گفت: جلوگيري از ساخت‌وسازهاي غيراصولي و غيرفني در روستاها با اجراي طرح‌هاي هادي مي‌تواند باعث رشد و توسعه همه‌جانبه روستاها شود.

وی تاکید کرد: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‎ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر، جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به‌طور چشمگیری بکاهد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: در این راستا مسئولین باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی، رفاه و آسایش را برای روستاییان  به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد 9269 واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان برای 9203 واحد مسکونی، سند مالکیت صادر و تحویل مالکین کرده که 99 درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر