logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

راهکار مبارزه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوای خلاق و هنرمندانه است

راهکار-مبارزه-با-آسیب‌های-فرهنگی-و-اجتماعی،-تولید-محتوای-خلاق-و-هنرمندانه-است
استاندار زنجان با بیان اینکه روش و وظیفه مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی تفاوت پیدا کرده است، گفت: اصالت کار برای مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوا به‌صورت خلاق، خوش‌فکر و هنری است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با تاکید بر تمرکز به حوزه‌های خاص توسط دستگاه‌های مربوطه اظهار داشت: پتانسیل‌های زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم و این حوزه باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌ها کار خاصی در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها باید توسط دفتر امور اجتماعی استانداری صورت پذیرد و برای افزایش کارآیی و تاثیرگذاری اقدامات، خروجی کارها باید سنجیده شود تا بتوانیم هدفگذاری موثری در این زمینه داشته باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به نخستین جشنواره ملی نمایش‌های آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور که طبق برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار است بعد از ماه صفر برگزار شود، گفت: پیشنهاد می‌شود با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری و صَرف انرژی مضاعف در حوزه میراث فرهنگی این جشنواره در اواخر سال برگزار شود.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره با تبلیغات در سطح ملی در اواخر سال می‌تواند هم جشنواره فرهنگی_ هنری و هم گردشگری باشد و برای تعطیلات نوروز سال بعد نیز گردشگران را برای ورود به شهر زنجان جذب کند.

افشارچی با بیان اینکه بخشی از نگاه به این جشنواره می‌تواند اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد قابل بررسی است و تاکید بر این است که استان زنجان در ابتدای سال آینده، یک مورد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برای ارائه در سطح کشور داشته باشد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: برخی مسائل مانند عفاف و حجاب در کنار اینکه یک حکم شرعی است، اصالتاً یک مساله عقلی بوده و با توان ذهنی می‌توان به فلسفه آن رسید.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، حفظ حجاب قبل از اینکه برای صیانت از آزار جسمی باشد برای حفظ آزار روانی است، اظهار داشت: حجاب و عفاف به‌صورت عام برای مردان و زنان بوده و برای امنیت روانی جامعه است و به‌صورت عقلی باید بر روی آن کار شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه اقدامات نقلی و تبلیغات برای حجاب، کافی نبوده و جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: تولیدات فرهنگی به دلیل پتانسیل بالایی که دارد، خودبه‌خود به جایی که پتانسیل پایینی دارد، منتقل می‌شود.

وی افزود: چون ابزار تهاجم فرهنگی وجود دارد و حجم تولیدات نیز بالاست لذا خودبه‌خود بر روی جوانان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد و درگیر آن هستند.

استاندار زنجان ابراز کرد: تولید محتوای خلاق و هنرمندانه، کار سختی است اما باید به سمت آن برویم چرا که محتوا اگر خلاقانه تولید شود، خودبه‌خود اثرگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌طور کلی کار صحیح و درست، کار سختی است اما معمولاً سخت‌ترین کارها بازدهی بیشتری دارند، گفت: مراکز آسیب در نقاط مختلف استان باید شناسایی شده و اقدام متناسب با همان آسیب در آن منطقه انجام شود.

افشارچی خاطرنشان کرد: در دنیایی قرار داریم به تمام تلاش‌ها بر این است که از لحاظ فرهنگی، همانی بشویم که آن‌ها می‌خواهند که اگر اینطور شود به سبک زندگی‌ها هم تاثیر می‌گذارد و اقتصادمان هم همانی می‌شود که آن‌ها می‌خواهند.

وی تاکید کرد: از اینترنت و وبلاگ رسیده‌ایم به اینستاگرام و در واقع روش و وظیفه مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز تفاوت پیدا کرده است.

استاندار زنجان گفت: اصالت کار برای مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوا به‌صورت خلاق، خوش‌فکر و هنری است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر