logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۶۲۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
خلبان جانباز زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا،

شکست آمریکا در صحرای طبس، به اذن خداوند بود/ شکست آمریکا در طبس غنیمت‌های خوبی برای ایران داشت

شکست-آمریکا-در-صحرای-طبس،-به-اذن-خداوند-بود-شکست-آمریکا-در-طبس-غنیمت‌های-خوبی-برای-ایران-داشت-
خلبان جانباز با بیان اینکه این لطف خداوند بود که نگذاشت این عملیات اتفاق بیفتد و هواپیماهای آمریکایی در طبس زمین‌گیر شود، گفت: آمریکایی‌ها آمدند تا به کشور ضربه بزنند اما این لطف خدا بود که به اهداف شوم خود نرسیدند و غنیمت‌های را هم نصیب ما کردند.

امیر سرتیپ خلبان یدالله واعظی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به گروگان‌گیری کارکنان لانه جاسوسی یا همان سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، اظهار کرد: در آن زمان تمام فتنه‌هایی که توسط گروهک‌ها، خلق عرب، خلق بلوچ و... در ایران انجام می‌شد در لانه جاسوسی طراحی و هدایت می‌شدند.

وی با بیان اینکه در آن زمان تسخیر سفارت خانه‌های کشورهای استکباری توسط مردم و دانشجویان معمول بود، ابراز کرد: اگرچه امروز عنوان می‌شود که این کارها از نظر حقوق بین‌الملل مشکلاتی ایجاد می‌کند اما در آن زمان در بین مردم و دانشجویان معمول بود.

خلبان جانباز با بیان اینکه بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) و گروگان‌گیری کارکنان سفارت که اکثر جاسوسان آمریکا در ایران بودند، کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا تلاش بسیاری کرد تا از طریق دیپلماسی این گروگان‌ها را آزاد کند اما نتوانست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) عنوان کردند: انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول شکل‌گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای آزادکردن گروگان‌ها شروطی داشت، عنوان کرد: عدم دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، آزادکردن پول‌های بلوکه جمهوری اسلامی ایران، بازگشت شاه به ایران و... از شروط دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود و چون آمریکا قبول نمی‌کرد این اتفاق نیفتاد.

واعظی با بیان اینکه آمریکا زمانی که دید نمی‌تواند از طریق دیپلماسی گروگان‌ها را آزاد کند خواست تا با شبیخون نظامی این کار را انجام دهد، ادامه داد: در آن زمان فرودگاه طبس که فرودگاه متروکه بود آمریکا هلیکوپتر و هواپیماهایی را در این فرودگاه می‌خواست فرود بیاورد و نیروی نظامی تخلیه کند و از آنجا با عملیات نظامی گروگان‌ها را آزاد کند.

وی با بیان اینکه این لطف خداوند بود که نگذاشت این عملیات اتفاق بیفتد و هواپیماهای آمریکایی در طبس زمین‌گیر شود، خاطرنشان کرد: در آن زمان احتمال درگیری شدید و کشتار زیاد در کشور وجود داشت چراکه ایران حاضر به آزادسازی گروگان‌ها نبود و ممکن بود که گروهک‌ها نیز فعال شده و اتفاقات بسیار بدی بیفتد.

خلبان جانباز با بیان اینکه با بروز طوفان شن و برخورد هلیکوپترها و هواپیماها به هم و آتش‌سوزی که رخ می‌دهد امکان ادامه عملیات برای آمریکایی‌ها وجود ندارد و آمریکایی‌ها به آن هدف شوم خود نمی‌رسند، ابراز کرد: نیروی هوایی ارتش نیز آن منطقه را بمباران می‌کند که شهید شیرودی نیز در این عملیات حضور داشت.

وی با بیان اینکه برخی از هلیکوپترهایی که سالم مانده بودن در نیروی دریایی ارتش یعنی هوادریا مورداستفاده قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: برخی از قطعات هواپیماها و هلیکوپترها نیز در نیروی دریایی مورداستفاده قرار گرفت.

واعظی بیان کرد: آمریکایی‌ها آمدند تا به کشور ضربه بزنند اما این لطف خدا بود که به اهداف شوم خود نرسیدند و غنیمت‌های را هم نصیب ما کردند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر