logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۶۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با موج رسا:

فعالیت ۳۲ خانه بوم‌گردی روستایی در شهرستان خدابنده/ اقامتگاه بوم‌گردی زمینه اشتغال ساکنان روستاها را فراهم می‌کند

فعالیت-۳۲-خانه-بوم‌گردی-روستایی-در-شهرستان-خدابنده-اقامتگاه-بوم‌گردی زمینه-اشتغال-ساکنان-روستاها-را-فراهم-می‌کند
مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ خانه بوم‌گردی روستایی در شهرستان خدابنده فعال است، گفت: خانه‌های بوم‌گردی روستایی سبب رونق اقتصادی در روستاها شده است.

معصومه شیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به ظرفیت‌های متنوع تاریخی و طبیعی شهرستان خدابنده و روستاها و مستعد بودن برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی اشاره و اظهار کرد: چند سالی است که در بسیاری از روستاهای شهرستان خدابنده ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است که این مساله بسیار جای خرسندی دارد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم روستاهای این شهرستان سبب شد تا در طول ۵ سال گذشته، ۴۰ خانه بوم‌گردی مجوز فعالیت دریافت کنند، گفت: بعد از دریافت مجوز این خانه‌های بوم گردی رونق بسیاری داشتند و مسافران نیز از این مکان‌ها استقبال ویژه ای می کردند اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته خانه های بوم گردی نیز از رونق افتاد به طوری که در حال حاضر ۳۲ خانه بوم‌گردی همچنان موجودیت خود را حفظ کرده‌اند و در نوروز امسال نیز خدمات ویژه‌ای به مسافران ارائه دادند.

مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با بیان اینکه گردشگران با ورود به روستا‌ها و خانه‌های بوم گردی تجربه متفاوتی از زندگی تجربه می‌کنند، عنوان کرد: در این خانه‌های بوم گردی نان محلی و رشته محلی تهیه می‌شود و اکثرا غذا‌های محلی تهیه شده و از مسافران پذیرایی می‌شود. و این در حالی است که این تجربه لذت بخش سبب می‌شود تا مسافران در زمان بازگشت نیز با خرید نان، رشته، محصولات لبنی سنتی و سایر فراورده‌های تولیدی در روستا اقتصاد روستا را رونق ببخشند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان سبب رونق هر چه بیشتر روستاها می‌شوند، ادامه داد: با ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی، علاوه بر توسعه گردشگری روستایی می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را نیز فراهم کرد.

شیری عنوان کرد: هم اکنون مهم‌ترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است که با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقامتگاه های بوم گردی باید محلی برای معرفی آداب و رسوم هر منطقه از استان باشند، گفت: حمایت‌های این اداره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی براساس رعایت استانداردهای کیفی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران مد نظر قرار می گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده عنوان کرد: وجود غار طبیعی کتله‌خور، بقعه قیدار نبی، ویژگی کوهستانی و طبیعت بکر شهرستان خدابنده سبب شده تا مسافران این منطقه را مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و در نوروز جاری نیز این شهرستان بیشترین میزان ورود گردشگران را داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر