logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۶۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

طرح ویژه سلطانیه مانع اجرای حریم های میراث فرهنگی نیست/ ممانعت از ساخت و ساز در عرصه های تاریخی

طرح-ویژه-سلطانیه-مانع-اجرای-حریم-های-میراث-فرهنگی-نیست-ممانعت-از-ساخت-و-ساز-در-عرصه-های-تاریخی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به احساس نیاز طرح ویژه سلطانیه و اجرای این طرح، گفت: نباید انتظاراتی در مردم ایجاد شود که حریم ها کم شده و اجازه ساخت و ساز ساختمان با ارتفاع های بلند داده خواهد شد.

به گزارش موج رسا; امیر ارجمندفر ظهر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی با اشاره به اجرای طرح جامع شهرستان سلطانیه و طرح تفصیلی شهر سلطانیه در سال های قبل، اظهار کرد: در این طرح شهرداری و میراث فرهنگی با هم دیگر شهر را مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به احساس نیاز طرح ویژه سلطانیه و اجرای این طرح، ابراز کرد: نباید انتظاراتی در مردم ایجاد شود که حریم ها کم شده و اجازه ساخت و ساز ساختمان با ارتفاع های بلند داده خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه محدودیت‌هایی در ساخت و ساز از نظر ارتفاع در حریم های تاریخی ثبت شده وجود دارد، تصریح کرد: در عرصه‌های تاریخی اجازه ساخت و ساز داده نخواهد شد.
وی با بیان اینکه در حریم های درجه یک ارتفاع ساختمان ها نباید بیشتر از ۴ و نیم متر باشد، عنوان کرد: طرح ویژه سلطانیه حریم‌های میراث فرهنگی را جابجا نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در عرصه های تاریخی امکان ساخت و ساز نیست، خاطر نشان کرد: آرشیو شناخت و تحلیل شهرستان در اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان وجود دارد و شناخت این منطقه ۳۰ سال است که توسط میراث فرهنگی در حال انجام است.
ارجمندفر با بیان اینکه طرح ویژه سلطانیه به دنبال این است که بر اساس محدودیت ها امتیازهایی بدهد تا مردم سلطانیه از این امتیازها منتفع شوند، ابراز کرد: به صورت کامل از طرح ویژه سلطانیه استقبال می کنیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر