logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۶۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

کنگره شهدای روحانی در راستای عمل به جهاد تبیین است

کنگره-شهدای-روحانی-در-راستای-عمل-به-جهاد-تبیین-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور در خرداد سال جاری گفت: این کنگره را می‌توان در راستای عمل به جهاد تبیین دید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است چرا که بخش عمده‌ای از شکل گیری انقلاب اسلامی به واسطه روحانیت بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در جلسه هماهنگی کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور اظهار داشت: اولین کنگره شهدای روحانی کشور قرار بود اول اسفند 1400 برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد و 4 خرداد امسال در مصلای نماز جمعه شهر قم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره به دلیل حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و همچنین با توجه به شهدای روحانی مطرحی از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و.. که داریم، مراسم زیبا و سنگینی خواهد بود و تاریخی از انقلاب اسلامی ایران است که به مخاطبین عام و خاص تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: این کنگره را می‌توان در راستای عمل به جهاد تبیین دید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است چرا که بخش عمده‌ای از شکل گیری انقلاب اسلامی به واسطه روحانیت بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: استان زنجان 39 شهید طلبه دارد که اخیراً یک طلیه شهید روحانی نیز با شناسایی مرکز به استان زنجان معرفی شده و تعداد شهدای روحانی استان زنجان به 40 شهید رسیده است.

وی با بیان اینکه یادواره‌های استانی و شهرستانی شهدای روحانی قبل از کنگره در استان برگزار خواهد شد، افزود: جلسه اولیه هماهنگی این برنامه برگزار و مصوباتی نیز صورت گرفته و اقداماتی نیز در این راستا برگزار شده که برگزاری جشنواره ورزشی طلاب در 6 رشته ورزشی ازجمله آن‌ها است.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار شهدا در استان و همچنین اختصاص یک غرفه در شهر قم از جمله برنامه‌ها است که هر چه بتوانیم به این نمایشگاه غنا دهیم، بهتر می‌شود.

وی افزود: تهیه آلبوم شهدای روحانی، تالیف و چاپ 4 جلد کتاب، تلاش برای جمع‌آوری کتاب‌های مرتبط با شهدای روحانی، نامگذاری اماکن و معابر به نام شهدای روحانی، هماهنگی برای تهیه و نصب بنر شهدای روحانی در سطح استان، فضاسازی عمومی شهرها به‌صورت ترکیبی از شهدای کشوری و استانی، تهیه و نصب تصاویر شهدای روحانی مدافع حرم و هماهنگی جهت سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه نیز بخش دیگری از مصوبات است.

*‌ شهدا تربیت‌یافته مساجد و هیئات مذهبی هستند

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه گفت: بنا به گفته نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران از هر یک هزار ایرانی، 4 نفر در دفاع مقدس حاضر شدند در حالی که از هر یک هزار روحانی، 48 نفر در این دوران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه شهادت روحانیون از همان روزهای اول انقلاب اسلامی وجود دارد، اظها داشت: منحصر کردن اقدامات روحانیت به دوران جبهه و دفاع مقدس، کار را محدود می‌کند در حالی که روحانیت، خدمات ارزنده‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ارائه کرده و حضور گسترده و چشمگیری در صحنه‌های مختلف داشته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایشات مختلفی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا و به‌خصوص شهدای روحانی گفت: برگزاری کنگره، کار ارزشمندی است اما نه اینکه مثل کارهای قبلی باشد بلکه بهتر است که با ابتکارات جدید برگزار شود.

وی افزود: هنرمندان و علاقه‌مندان در این زمینه باید وقت بیشتری بگذارند تا تجارب گذشته را پررنگ‌تر جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خصوص فضاسازی ورودی شهرها خاطرنشان کرد: زنجان، علمای بزرگی داشته و در طول تاریخ همواره مراجعی در قم و یا نجف داشته که بهتر است از تصاویر آن‌ها نیز در فضاسازی شهری استفاده شود.

وی افزود: انگیزه روحانیت در این است که اولا؛ حقانیت خود را اثبات می‌کنند و ثانیا؛ چه تشویق بشوند و چه نشوند در میدان هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اکثریت شهدای روحانی نه به عنوان رزمنده بلکه به عنوان مبلّغ به جبهه‌ها رفتند و سپس وارد خط مقدم شدند، افزود: برخی از این روحانیون، جزء قوی‌ترین فرماندهان جنگ هم شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهدا از مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند، گفت: شهدا تربیت‌شده مساجد و هیئات مذهبی هستند اما حداقل دِین نسبت به روحانیت نیز ادا نشده است.

 *‌ 200 معبر شهر زنجان در سال گذشته به نام شهدا مزین شد

غلامرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان، آمادگی مصوبات مربوط به این حوزه را دارد منوط به اینکه اطلاعات اولیه در اختیار ما قرار گیرد تا طراحی و جانمایی توسط شهرداری انجام شود.

وی با اشاره به نامگذاری معابر شهری اظهار داشت: مباحث مربوط به کنگره شهدای استان از دی 1399 در شهرداری زنجان آغاز شده و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری معابر به نام شهدا خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 200 معبر استان به نام شهدا نامگذاری شده و این روند ادامه دارد.

نظری خاطرنشان کرد: اگر لیست شهدای روحانی در اختیار شهرداری قرار گیرد در صورتی که معبری هنوز به نام شهدا مزین نشده است در جلسه آتی شورای نامگذاری معابر مطرح می‌شود تا نام و یاد شهدای روحانی فراموش نشود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه کنگره شهدای استان زنجان به‌روزترین کنگره در کشور بود، می‌توان از تجارب این نکگره برای کنگره شهدای روحانی هم استفاده کرد.

به گزارش موج رسا؛ کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور قرار بود اسفند 1400 برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد و 4 خرداد در مصلای نماز جمعه شهر قم برگزار خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر