logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۶۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا،

عمده سرقت‌ها در استان زنجان توسط معتادان سارق انجام می‌شود/ هوشمندسازی پلیس آگاهی استان زنجان از اولویت‌های نیروی انتظامی است

عمده-سرقت‌ها-در-استان-زنجان-توسط-معتادان-سارق-انجام-می‌شود-هوشمندسازی-پلیس-آگاهی-استان-زنجان-از-اولویت‌های-نیروی-انتظامی-است
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به علت وقوع سرقت‌ها در استان زنجان گفت: عمده سرقت‌ها در استان زنجان توسط معتادان سارق انجام می‌شود.

محمد علی آدینه لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه متأسفانه یکی از مسائلی که در استان مبتلا به است سرقت از اماکن خصوصی در روستاها و حاشیه شهرها است، اظهار کرد: سرقت از امکان خصوص جزو سه جرم برتر استان زنجان است.

وی با اشاره به شروع فصل کشاورزی، ابراز کرد: اگر در باغ‌ها دوربین مداربسته وجود دارد مالکان باغ‌ها آن‌ها را فعال کنند و اگر دوربین مداربسته‌ای وجود ندارد اگر امکان نصب دوبین مداربسته را دارند نصب کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه ساماندهی ضایعات فروشان را از طریق استاندار به جد پیگیر هستیم، تصریح کرد: مال‌خرها مشوق اصلی سرقت است.

وی با بیان اینکه عمده سرقت‌هایی که در استان زنجان رخ می‌دهد سرقت‌های خرد است، عنوان کرد: تشدید برخورد با مال‌خران، ساماندهی اتحادیه‌ها و صنوف به‌ویژه ضایعات فروشان و ذوب فلزات و.. در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده سرقت در این صنوف با هماهنگی مقام قضایی با این افراد به‌شدت برخورد خواهد شد.

آدینه لو با بیان اینکه اگر اشتغال‌زایی برای معتادانی که از کمپ مرخص می‌شوند اتفاق بیفتد سرقت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: عمده معتادان بعد از ترخیص از کمپ به چرخه اشتغال وارد نمی‌شوند بلکه به چرخه سرقت بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها در استان زنجان توسط معتادان سارق اتفاق می‌افتد، افزود: یکی از اولویت‌های پلیس آگاهی در سال جاری هوشمندسازی پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه مسئول سازی سازمان‌ها در امر پیشگیری از سرقت یکی از دغدغه‌های دادستان، استاندار و پلیس است، ابراز کرد: مدیران دستگاه‌های استانی باید در حفظ و نگهداری بیت‌المال و پیشگیری از سرقت در این امکان نهایت تلاش و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تربیت کارآگاهان جهت مقابله با سرقت و حضور نیروهای تخصصی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها جهت رسیدگی به سرقت جزو اولویت‌های پلیس آگاهی است، ابراز کرد: در استان زنجان 30 الی 40 کارآگاه حضور دارد و مراحل قبولی و نائل شدن به درجه کارآگاهی بسیار سخت است.

آدینه لو با بیان اینکه هوشمندسازی پلیس آگاهی، هوشمندسازی گشت‌های پلیس آگاهی، تجهیز پلیس آگاهی به موتورسیکلت‌های باقدرت مانور بالا و... جزو اولویت‌های پلیس است، تصریح کرد: همشهریان در امر سرقت خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن پلیس من بلافاصله بعد از سرقت خودرو یا موتورسیکلت، وسیله نقلیه سرقت شده را در آن اپلیکیشن ثبت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان زنجان به دلیل اینکه احساس امنیت بالا است شهروندان اصل خود امینی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: شهروندان به‌جای پارک کردن خودروها در پارکینگ، خودروها را در کوچه‌پس‌کوچه‌ها رها می‌کنند و شهروندان از سیستم‌های قفل هشداردهنده در منزل برای خودروها استفاده نمی‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی میلیاردها هزینه می‌شود اما به لحاظ امنیتی و حفاظتی از امینت بسیار پایینی دارند، عنوان کرد: به‌شدت اجرایی‌شدن طرح اخذ نظریه پلیس در هنگام احداث ساختمان‌های تجاری مسکونی و شهرک‌های صنعتی و.. برابر بند پ ماده 208 ماده برنامه ششم توسعه هستیم و استاندار زنجان نیز به‌شدت به دنبال اجرایی کردن این طرح است.

وی در توصیه‌ای به شهروندان تاکید کرد: اگر ساختمان نیمه‌کاره‌ای وجود دارد مالک آن ساختمان برای حفظ و نگهداری از مصالح و اموال نگهبان به‌کارگیری کند.

آدینه‌لو با بیان اینکه شهروندان زنجان نسبت به محیط پیرامون خود کمی بی‌تفاوت هستند، ابراز کرد: اگر شهروندان افراد مشکوک، خودرو مشکوک، موتورسیکلت مشکوکی را مشاهده می‌کنند بلافاصله پلیس را مطلع کرده و با شماره تماس 110 تماس حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده خودرو و موتورسیکلت‌ها مشکوک شماره پلاک را یادداشت کرده و در اختیار پلیس قرار دهند، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان می‌توانند از رانندگان و سرنشینان خودروها و موتورسیکلت‌های مشکوک به‌نحوی‌که راننده و سرنشین متوجه نشود عکس گرفته و در اختیار پلیس قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان تاکید کرد: گشت‌های پلیس آگاهی به‌ویژه در شهرستان زنجان نسبت به امر سرقت و اخبار سرقت حساس هستند و در صورت اعلام خبر سرقت بلافاصله وارد عمل می‌شوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر