logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۶۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

تسهیل صدور مجوزها بزرگترین اقدام موثر مجلس و دولت است

تسهیل-صدور-مجوزها-بزرگترین-اقدام-موثر-مجلس-و-دولت-است-
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه ‌و ‌محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، بزرگترین اقدام موثر دولت و مجلس در این سال‌ها و در کشور است و قطعا در تولید تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش موج رسا; بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را از مصوبات بسیار تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: ضرورت تسهیل کسب مجوزها بر کسی پوشیده نیست؛ بیشترین مراجعات مردمی و بیشترین اعتراضات از طرف کسانی است که در حوزه تولید می‌خواهند کار کنند.

وی افزود: تولید برای ما اصالت دارد و هر ساله مقام معظم رهبری شعار سال را در راستای تولید اعلام می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشترین اعتراضات در روند گرفتن مجوزهاست؛ موانعی که تحت عنوان اتفاقات ناگوار، امضاهای طلایی، تاریک‌خانه ها، دلال‌ها و واسطه‌ها در مسیر دستیابی متقاضیان مجوزهای کسب‌وکار به نتیجه و هدف قرار می‌گیرند، برطرف خواهند شد.

وی با تصریح این موضوع که مجلس به درستی به این مسئله ورود کرده است، گفت: صاحب‌نظران و کارشناسان معتقدند اگر امر اتفاق بیفتد، بزرگترین اقدام موثر دولت و مجلس در این سال‌ها و در کشور است و قطعاً در تولید تاثیر مستقیم دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: وقتی یک نفر برای کسب مجوز  ایجاد شرکت تولیدی، مراجعه می‌کند، از او  ۱۱۸ تاییدیه و ۱۱۸ مدرک می خواهند و این فرآیند یک سال و نیم زمان می برد، ما باید مسیر گذشته را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دولت الکترونیک و فضای مجازی استفاده کنیم، گفت: موضوع پنجره واحد مطرح شده به این صورت که افراد مدارک خود را بارگزاری کنند دستگاه‌ها موظفند در زمان مشخص بررسی و تایید کنند و حتی اگر نیاز است نقص را اعلام کنند.

محبی نجم آبادی گفت: پپش بینی شده که اگر این بررسی در مهلت زمانی مورد نظر، تایید نشود و مراجعه نکنند، خود به خود ثبت و تایید شود.

وی در مورد رفت ‌و برگشت این طرح بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و توقف آن در هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام گفت:

شورای نگهبان به صورت ویژه برای قوانین بالادستی به عنوان یک جریان مشورتی و مشاوره‌ای از هیئت نظارت استفاده می‌کند و یک استفاده کاملا قانونی است.

محبی نجم آبادی ادامه داد: شورای نگهبان به واسطه اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر قوانین بالادستی اشراف دارد از هیئت نظارت می‌خواهد که این بررسی را انجام دهد.

وی گفت: با نشست‌ها و هم‌اندیشی‌هایی که بین نمایندگانی از مجلس شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام برگزار می‌شود، این رفت و برگشت‌ها برطرف خواهد شد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر