logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۶۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

سپاه، اصلی‌ترین بازوی موثر انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی است/ حرکت جهادی، انقلابی و ایثار در سپاه خلاصه می‌شود

سپاه،-اصلی‌ترین-بازوی-موثر-انقلاب-در-مبارزه-با-استکبار-جهانی-است-حرکت-جهادی،-انقلابی-و-ایثار-در-سپاه-خلاصه-می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه سپاه، اصلی‌ترین بازوی موثر انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: سپاه در طول بیش از 4 دهه فعالیت خود به خوبی از مرزهای فیزیکی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده است.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تاسیس و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت 1358 که منتسب به حضرت امام(ره) بوده است اظهار کرد: این یک اتفاق بسیار مبارک و میمونی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه سپاه، حافظ مرزهای عقیدتی نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: سپاه در طول بیش از 4 دهه فعالیت خود به خوبی از مرزهای فیزیکی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده است.

افشارچی با بیان اینکه جوهره این دفاع این است که تعریف حرکت جهادی و انقلابی دقیقا در سپاه خلاصه می‌شود، افزود: سپاهیان و مجموعه سپاه به‌طور کلی نظام و انقلاب را مقدم بر خودشان و زندگی مادی خود دانسته و همه چیز را فدای اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به‌طور کلی حرکت جهادی، انقلابی، ایثار و ازخودگذشتگی در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریف می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه تشکیل جبهه مقاومت در منطقه توسط نیروی قدس سپاه و به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از مصادیق صدور انقلاب به خارج از مرزها است، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما با تمام قوا در برابر دنیای آن‌ها خواهیم ایستاد و یا در جای دیگری می‌فرمایند ما شریک غم تمام مظلومان جهان هستیم.

وی با بیان اینکه فرمایشات امام راحل در حرکت سپاه، متبلور می‌شود، اظهار داشت: سپاه، محافظ مرزهای عقیدتی نظام جمهوری اسلامی است و تمام امت اسلامی که دل در گرو انقلاب اسلامی و حرکت اصیل امام(ره) دارند، سپاه باید در محافظت از آن‌ها و کمک به آن‌ها حاضر باشد.

افشارچی با بیان اینکه این حاضر بودن را ما به‌صورت رسمی و علنی اعلام می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در تعریف این وظیفه و حرکت، نیروی قدس سپاه را می‌بینیم که سالیان سال گذشته تشکیل شده و خود را موظف به محافظت از مرزهای عقیدتی نظام جمهوری اسلامی می‌داند.

استاندار زنجان تصریح کرد: مرزهای عقیدتی نظام جمهوری اسلامی لزوماً محدود به مرزهای کشور ایران نیست و سپاه در لبنان، عراق، یمن، سوریه و در هر جایی که نیاز است و مردم و امت اسلامی در آنجا تحت فشار هستند، خود را حاضر می‌بیند، کمک می‌کند.

وی گفت: دلیل این که استکبار جهانی، سپاه را تحریم کرده و در لیست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد این است که سپاه، اصلی‌ترین بازوی موثر انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی است.

سپاه ارتقا دهنده فهم و شعور امت اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی است

افشارچی با بیان اینکه سپاه، شکننده تحریم‌ها، رساننده امکانات و توانمندی‌ها به اعضای جبهه مقاومت و ارتقادهنده فهم و شعور امت اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: سپاه، بازوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در محافظت از تمام عقاید امت اسلامی است.

مقام عالی دولت در استان زنجان افزود: استکبار، راهی غیر از تحریم سپاه ندارد چون با دکترینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی گذاشته‌اند الحمدلله کشور و سپاه، تقویت شده و قدرت بالایی دارد و امکان درگیری با سپاه برای استکبار و صهیونیست‌ها فراهم نیست.

استاندار زنجان با اشاره به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سپاه در طول حیات خود گفت: مزیت سپاه این است که کار جهادی انجام می‌دهد و حرکت سپاه وابسته به این نیست که انجام آن کار، وظیفه‌اش باشد یا نباشد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون هر کجا کار بر زمین مانده‌ای در جمهوری اسلامی، ورود و کمک کرده است، اظهار داشت: از جمله این موارد در فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است که حرکت سپاه در سازماندهی و حرکت به سمت سازندگی در بخش‌های مختلف کاملاً مشهود است.

افشارچی در پایان یادآور شد: یکی از حرکت‌های بسیار مهم سپاه، نهضت آبرسانی به روستاها است که در استان زنجان هم پررنگ است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر