logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

انتشار وصیت نامه دست نویس سردار سربلند شهید حجازی برای نخستین بار+ تصویر

انتشار-وصیت-نامه-دست-نویس-سردار-سربلند-شهید-حجازی-برای-نخستین-بار+-تصویر-
متن کامل دست نویس وصیت نامه سردار شهید سید محمد حجازی هم زمان با یکمین سالروز شهادت وی برای نخستین بار منتشر شد.

به گزارش موج رسا; 

متن کامل دست نویس وصیت نامه سردار شهید سید محمد حجازی هم زمان با یکمین سالروز شهادت وی برای نخستین بار منتشر شد.

وصیت نامه سردار

بِسم الله الرّحمنِ الرَّحیم اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین، وَ صَلَی الله عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ عَلَىٰ آلِهِ آل الله

اللّٰهُمَّ فاطِرَ السَّمٰواتِ وَ الْأَرْضِ، عالِمَ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ الرَّحْمٰنَ الرَّحِيمَ، إِنِّي أَعْهَدُ إِلَيْكَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ، وَ أَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ أَنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ لَارَيْبَ فِيها، وَ أَنَّ اللّٰهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ، وَ أَنَّ الْحِسابَ حَقٌّ، وَ أَنَّ الْجَنَّةَ حَقٌّ، وَ أَنَّ مَا وُعِدَ فِيها مِنَ النَّعِيمِ مِنَ الْمَأْكَلِ وَ الْمَشْرَبِ وَ النِّكاحِ حَقٌّ، وَ أَنَّ النَّارَ حَقٌّ، وَ أَنَّ الْإِيمانَ حَقٌّ، وَ أَنَّ الدِّينَ كَما وَصَفَ، وَ أَنَّ الْإِسْلامَ كَما شَرَعَ، وَ أَنَّ الْقَوْلَ كَما قالَ، وَأَنَّ الْقُرْآنَ كَما أَنْزَلَ؛ وَأَنَّ اللّٰهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ، وَأَنِّي أَعْهَدُ إِلَيْكَ فِي دارِ الدُّنْيا أَنِّي رَضِيتُ بِكَ رَبّاً، وَ بِالاِْسْلامِ دِيناً، وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّاً، وَ بِعَلِيٍّ وَ لِيّاً،(و بالحسن(ع) اماما و بالحسین(ع) اماما و به علی ابن الحسین اماما و بمحمدبن علی(ع) اماما و بجعفربن محمد(ع) اماما و بموسی بن جعفر اماما و بعلی بن موسی(ع) اماما و بمحمد بن علی(ع) اماما و بعلی بن محمد(ع) اماما و بحسن بن علی(ع) اماما و به حجه ابن الحسن العسکری عجل الله فرجه الشریف اماما و ولیا) وَ بِالْقُرْآنِ كِتاباً، وَأَنَّ أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمُ السَّلامُ أَئِمَّتِي. اللّٰهُمَّ أَنْتَ ثِقَتِي عِنْدَ شِدَّتِي، وَرَجائِي عِنْدَ كُرْبَتِي، وَعُدَّتِي عِنْدَ الْأُمُورِ الَّتِي تَنْزِلُ بِي، وَأَنْتَ وَلِيِّي فِي نِعْمَتِي، وَ إِلٰهِي وَإِلٰهُ آبائِي، صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَلَا تَكِلْنِي إِلىٰ نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً، وَ آنِسْ فِي قَبْرِي وَحْشَتِي، وَ اجْعَلْ لِي عِنْدَكَ عَهْداً يَوْمَ أَلْقاكَ مَنْشُوراً. یا رَبِ العالَمین.

و اما این سطور وصیت نامه اینجانب بنده گناهکار خدای رحمان رحیم، سید محمد حسین زاده حجازی است که امید فراوان به رحمت و بخشش خدای غفار و رئوف دارم و از کارهای ناشایست و گناهان خود از حضرتش ملتمسانه عذر می خواهم. خدای کریمی که در این دنیا همه اسباب سعادت و خدمت را برایمان و برای من فراهم ساخت بخصوص در مقطعی به این بنده حقیر هستی بخشید و اذن ورود و حضور در این دنیا داد که حوادث مهمی رخ داد. دوران مجد و عظمت و پیروزی‌های شگرف اسلام و شکست های پی در پی دشمنان اسلام در آن رخ داد و من شاهد بودم و به لطف و عنایت بیکران او در برخی صحنه ها و عرصه ها توفیق حضور یافتم، برچیده شدن بساط نظام شاهنشاهی و پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و بعد از آن زعامت و رهبری عبد صالح خدا و خلف صالح امام خمینی(ره) یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای (مدظله)، بیداری اسلامی و شکست روز افزون ابرقدرت‌ها، خدا را شکر می کنم که این همه نعمت و کرامت و مزید لطف را شاهد بوده ام و می دانم که اینها سرآغاز پیروزی‌های بزرگ تر و نمایان شدن عظمت اسلام است و ان شاالله آیندگان آنرا بیشتر خواهند دید انتظار دارم که قدر آن را بدانند و خدای ناکرده ناسپاسی نکنند و از اینکه با شهدای عزیز و بزرگانی همراه بوده ام بسیار خرسندم ولی بسیار تاسف خورده و می خورم که چرا از غافله شهدا جا مانده ام و از خدا خواسته و می خواهم که همه لطف و فضل و کرمش را بر من تمام کند و لایق شهادتم نماید و اگر اینچنین کند بزرگترین تاج افتخار و سعادت را بر این بنده حقیر سرپا تقصیر ارزانی داشته است و این از فضل او دور نیست.

به برادران و خواهران ایمانی سفارش می کنم که راه امام و شهدا را طی کنند و مطیع ولایت فقیه باشند تا از انحراف و خطا مصون بمانند و از قافله شهدا و سعادتمندان عقب نمانند.

به فرزندان و اهل خود سفارش می کنم که به یاد خدا باشند و برای خدا باشند. مراقبت لازم در اعمال و آداب دینی و شرعی و وظایف سیاسی داشته باشند تا چون من احساس خسارت نکنند. مهمترین چیز از وظایف دینی نماز است و انجام واجبات و ترک محرمات، هرکه این دو را مواظبت کند و بر آنها مراقبت نماید خداوند بر انجام مستحبات و ترک مکروه هم موفق خواهد شد.

و اما از همگان عاجزانه می خواهم که مرا حلال کنند. از همسر خوب و مهربانم از فرزندانم از مادر بزرگوار و عزیزم از همه اقوام و دوستانم از همکاران از ابتدا تا پایان عمر که با آنها احتمالا تندی کرده ام یا حقوق انها را رعایت نکرده ام یا مرتکب خلافی از قبیل غیبت و …  شده ام خواهش می کنم مرا حلال کنند زیرا دستم خالی است. من از هیچ کس از برادران و خواهران ایمانی چیزی به دل نگرفته ام و از همگان نیز استدعا می کنم مرا ببخشند همگان را به خدا می سپارم.

و اما در مورد محل دفن؛

اگر شهید شدم و دعایم مستجاب شد در گلستان شهدا اصفهان مرا به خاک بسپارید و اگر از این توفیق باز ماندم چنانچه اجازه بدهند در گلستان شهدا اصفهان و اگر با مقررات سازگار نباشد و یا اجازه ندهند هرجا که خانواده نظر داشته باشند بلامانع است البته قم هم خوبست.

وصی اینجانب برادر بزرگوارم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مجید حجازی و همسر و فرزندانم هستند.

در مورد مسائل مالی در صفحه پیوست موارد را نوشته ام، همچنین در دفتر حساب های مالی موارد مذکور است.

اللَّهُمَّ مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْكَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ. أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ تَوَفَّني مُسْلِماً وَ أَلْحِقْني بِالصَّالِحينَ.

أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ

بنده عاصی و عبد مذنب

سید محمد حجازی

90/12/5

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر