logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

سپاه دارای ریشه مردمی‌ و روحیه جهادی در حفاظت از انقلاب است/ سپاه و بسیج، یکی از رموز موفقیت کشور در کنترل کرونا بود

سپاه-دارای-ریشه-مردمی‌-و-روحیه-جهادی-در-حفاظت-از-انقلاب-است-سپاه-و-بسیج،-یکی-از-رموز-موفقیت-کشور-در-کنترل-کرونا-بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سپاه با توجه به ریشه مردمی و ظرفیت بسیار بالایی که ناشی از روحیه انقلابی، جهادی و تعهد مسئولیت نسبت به حفظ نظام و خدمت به مردم دارد.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تاسیس سپاه، یکی از اقدامات ارزشمند و یادگارهای بسیار اساسی حضرت امام خمینی(ره) است و در طول بیش از 4 دهه‌ای که از عُمر انقلاب و سپاه می‌گذرد، شاهد اثرات و برکات مثبت این اقدام در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به جمله معروف امام راحل مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، خاطرنشان کرد: سپاه به عنوان یک نیروی مقتدر نظامی با بسیج همه امکانات، روحیه جهادی و رشادت و ابتکار فرماندهان جوان، مومن و انقلابی خود به خوبی توانست در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ورود کرده و توطئه دشمنان را خنثی کند.

رفیعی با بیان اینکه اقدامات و خدمات سپاه فقط مختص جنگ تحمیلی نیست، افزود: سپاه قبل از جنگ تحمیلی در شیطنت‌هایی که اوایل انقلاب در نقاط مختلف مرزی توسط ایادی استکبار و گروهک‌ها در برخی از استان‌ها بود نیز توانست ورود کرده و توطئه دشمنان را خنثی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص صدور انقلاب به خارج از مرزها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات اساسی سپاه، حمایت از نهضت‌های آزادی‌خواه و جنبش‌های مردمی در کشورهای مسلمان و تحت ستم است که با نقش مستشاری توانست اعتماد به نفس و انسجام را در مجموعه نیروهای استکبارستیز و انقلابی در کشورهای مختلف اسلامی به‌ویژه کشورهای مظلوم مانند نوار غزه در فلسطین، یمن، افغانستان و سوریه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت در منطقه از طریق سپاه قدس به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست یک تشکیلات منسجمی علیه استکبار را سازماندهی کند و این یادگار و نهال، کماکان در حال رشد، نمو و پیشرفت است.

رفیعی با اشاره به تحریم و قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی توسط استکبار جهانی اظهار داشت: در خصوص اهمیت اقدامات، خدمات و فعالیت‌ها سپاه همین موضوع کفایت می‌کند که دشمن از دست سپاه، عصبانی است و به هر شکلی اقدام به تحریم سپاه می‌کند چرا که پی به قدرت و اقتدار سپاه و جبهه مقاومت برده است.

معاون استاندار زنجان تصریح کرد: دشمن با ابزارهای مختلف در صدد محدودسازی سپاه است اما خوشبختانه شاهد هستیم که تحریم و یا قرار دادن در لیست سازمان‌های تروریستی، هیچ تاثیری در فعالیت‌ها، پیشرفت، توسعه و اقدامات نظامی و مستشاری سپاه نداشته و خوشبختانه روزبه‌روز در حوزه‌های مختلف نظامی، موشکی، دریایی و هوایی و فضایی، توسعه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز سپاه به هر شکل با تمام توان علاوه بر صیانت، پاسداری و حفاظت از نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی با شکل‌گیری جبهه باعظمتی به نام جبهه مقاومت به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام توانسته گفتمان مقاومت در مقابل سازش را روزبه‌روز ترویج و تقویت کند.

رفیعی در خصوص خدمات و فعالیت‌های غیرنظامی سپاه ابراز کرد: سپاه با توجه به ریشه مردمی و ظرفیت بسیار بالایی که ناشی از روحیه انقلابی، جهادی و تعهد مسئولیت نسبت به حفظ نظام و خدمت به مردم دارد در زمان‌های مختلف و مواقعی که مردم نیاز به کمک دارند، حضور بسیار چشمگیری داشته و در خط مقدم خدمات‌رسانی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سپاه در دوران شیوع ویروس کرونا با تشکیل قرارگاه و اجرای طرح شهید سلیمانی به‌صورت ویژه اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مهار و کنترل بیماری کرونا را جست‌وجو می‌کردند اظهار داشت: نقش سپاه در کنترل بیماری کرونا مورد اعتراف، ابهام و سوال خیلی از کشورها بود در صورتی که یکی از مزیت‌های اصلی کشورمان در مدیریت کرونا، وجود سپاه و بسیج مردمی بود.

رفیعی با اشاره به خدمات سپاه در محرومیت‌زدایی و سایر مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: سپاه در رزمایش مواسات و همدلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود با توجه به شبکه بسیار گسترده‌ای که در قالب نیروهای بسیجی در اقصی نقاط و روستاهای مختلف دارد، توانستند هم در شناسایی جامعه هدف، هم در تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و هم در جلب مشارکت آحاد مردم بسیار موفق عمل کنند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه سپاه و بسیج معمولا جزء اولین نهادهایی هستند که در حواث طبیعی مانند سیل و زلزله با تمام امکانات، تجهیزات و نیروها ورود پیدا می‌کنند، گفت: در بارش برف اواخر دی 1400 در زنجان که مجموعه استان غافلگیر کرد، سپاه با تمام توان، تجهیزات و امکانات و نیروی لازم به عنوان اولین دستگاه و نهاد، اعلام آمادگی کرد و در اختیار قرار داد که در مدیریت برف به‌کارگیری شد.

وی افزود: این اقدامات، حاکی از حس بالای مسئولیت‌پذیری و دلسوزی سپاه نسبت به مردم و تداوم خدمات‌رسانی به مردم از طریق سپاه بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر