logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دانش‌آموزان استان زنجان در تابستان امسال

اجرای-طرح-جبران-و-تثبیت-یادگیری-برای-دانش‌آموزان-استان-زنجان-در-تابستان-امسال
معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دانش‌آموزان استان زنجان در تابستان اجرا می‌شود، گفت: این طرح بیشتر دروس پایه فارسی، ریاضی و علوم را پوشش می‌دهد.

قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ارزیابی دانش‌آموزان ابتدایی مانند ارزیابی‌ها انجام شده و برگزار امتحانات به‌صورت حضوری و در زمان خاص و محل خاص نیست، اظهار کرد: آزمون‌های عملکردی پایان سال و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در مدارس و به‌صورت آزمون کلاسی برگزار می‌شود و شرایط خاصی برای برگزار امتحانات برای مقطع ابتدایی مطرح نیست.

وی بیان کرد: طرح جبران و تثبیت یادگیری در مقطع ابتدایی جهت جبران افت کیفیت تحصیلی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده است از طرف وزارت آموزش‌وپرورش در حال پیگیری و اجرا است.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه این طرح اکنون در سطح مدارس ابتدایی استان زنجان در حال اجرا است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح به ساعات درسی مدارس اضافه شده است و پنج‌شنبه‌ها نیز این در طرح در مدارس ابتدایی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این طرح بیشتر دروس پایه فارسی، ریاضی و علوم را پوشش می‌دهد، عنوان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در برنامه دارد که این طرح بعد از ایام امتحانات در تابستان با قوت بیشتر برای جبران افت کیفیت تحصیلی در دوران کرونا اجرا ‌شود.

قاسمی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این طرح را با تمام توان از طریق اعتباراتی که از منابع استانی می‌توان کسب کرد، به‌صورت ویژه در استان اجرا کنیم، ادامه داد: این امر جزو دستور کار شورای آموزش‌وپرورش استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون این طرح به‌صورت ویژه برای دانش‌آموزانی است که در سطح چهارگانه ارزیابی مقطع ابتدایی در سطح نیاز به تلاش بیشتر هستند در حال برگزاری است، افزود: برای ارزیابی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی چهار سطح خیلی خوب، خوب، قابل‌قبول و نیاز به تلاش وجود دارد.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه بعد از صدور کارنامه‌های نوبت دوم و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که در سطح نیاز به تلاش هستند در تابستان تحت پوشش طرح جبران و تثبیت یادگیری قرار خواهند گرفت، افزود: احتمال تحت پوشش قرارگرفتن دانش‌آموزان در سطح ارزشیابی قابل‌قبول نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر