logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۶۱۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
سردار رئوفی‌نژاد در گفت‌وگو با موج رسا؛

قدرت جبهه مقاومت در منطقه، نشات‌گرفته از توان و اقتدار سپاه است/ امروزه شاهد منسجم‌ترین و به‌روزترین تشکیلات در سپاه هستیم

قدرت-جبهه-مقاومت-در-منطقه،-نشات‌گرفته-از-توان-و-اقتدار-سپاه-است-امروزه-شاهد-منسجم‌ترین-و-به‌روزترین-تشکیلات-در-سپاه-هستیم
سردار محمد رئوفی‌نژاد گفت: امروز خوشبختانه منسجم‌ترین، آماده‌ترین، به‌روزترین و قَدَرترین تشکیلات سپاه در عرصه‌های مختلف را شاهد هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار محمد رئوفی‌نژاد (قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص)) در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک 2 اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از اقدامات بزرگ و ماندگاری بود که بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با درایت، دوراندیشی و آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه فرمان و دستور تاسیس و تشکیل سپاه، بزرگترین اقدام امام راحل بعد از استقرار حکومت جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: بعدها که دلایل این امر را مرور و تحلیل می‌کردیم، مشخص شد که امام(ره) از چه زوایای جامعی، آینده انقلاب، نظام و مملکت را به‌طور جامع و کامل می‌دیدند که با این نگاه دوراندیشانه خودشان تصمیم به تشکیل و تاسیس سپاه گرفتند.

*‌ سپاه با فرمان امام راحل برای مقابله با انواع توطئه‌ها ماموریت پیدا کرد

سردار رئوفی‌نژاد افزود: سپاه به عنوان یک تشکیلات جوان، مردمی، انقلابی، ولایی و پرانرژی ماموریت پیدا کرد که با هر نوع توطئه داخلی و خارجی مقابله کرده و به هر شکلی توطئه‌ها را از پیش روی نظام و انقلاب اسلامی دفع کند.

وی با بیان اینکه همزمان با فرمان تاسیس، تمام ماموریت‌ها به سپاه به عنوان یک مجموعه امنیتی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، انتظامی و... به‌صورت یکجا ابلاغ شد، ابراز کرد: و در ادامه اینطور هم شد چرا که وقتی توطئه‌های قبل از جنگ تحمیلی و دهه اول انقلاب اسلامی را مرور کنید، سپاه در قضایا و قائله‌های مختلف و در مناطق گوناگون کشور که عمدتاً با ساز جدا کردن مردم از انقلاب بود، حضور پیدا کرد و نقش و وظیفه خود را تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی به خوبی ایفا کرد.

سردار رئوفی‌نژاد با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی، حضور سپاه در جنگ، یک حضور بسیار چشمگیری بود، گفت: سپاه با اینکه سازمان منظم و مشخصی برای حضور در جبهه و جنگ نداشت اما از همان روزهای آغازین جنگ و حتی قبل از آن در مرزهای جنوب و غرب کشور، حضور بسیار چشمگیری پیدا کرد.

وی افزود: سپاه با شروع جنگ تحمیلی هم نقش خود را به خوبی ایفا می‌کرد و هم سازمان خود را شکل می‌داد یعنی آموزش‌های نظامی و ساختار سازمان‌های نظامی را ایجاد کرد تا به شکلی بتواند کارآیی لازم در جنگ و دفاع مقدس را داشته باشد.

سردار رئوفی‌نژاد اظهار داشت: سپاه در کنار آموزش و ایجاد ساختار سازمانی، همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اجرای عملیات‌های بسیار بزرگ از جمله ثامن‌الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و... که انجام می‌گرفت در نهایت به این جمع‌بندی رسید که نیاز به یک سازمان برای رزم دارد.

*‌ امروز شاهد منسجم‌ترین، قوی‌ترین و به‌روزترین تشکیلات در سپاه هستیم

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و بنا به تشخیص و فرمان تاریخی امام راحل در 26 شهریور 1364 در وسط جنگ، امام(ره) فرمان تشکیل 3 نیروی زمینی، هوایی و دریایی برای سپاه را صادر فرمودند که سپاه با تشکیل این نیروها شکل سازمانی به خود گرفت.

سردار رئوفی‌نژاد افزود: با تشکیل گردان‌ها، تیپ‌ها، لشکرها، قرارگاه‌ها و ساختار نظامی در قالب این 3 نیرو به تناسب نیاز جنگ و ماموریت سپاه، شاهد توسعه سازمان رزم و اجرای ماموریت‌های این نهاد انقلابی بودیم.

وی با بیان اینکه الحمدلله سپاه در 8 سال دفاع مقدس افتخار آفرید، تصریح کرد: شکل‌گیری سازمان، انسجام پیدا کردن و تجهیز یگان‌ها و سازمان‌های نظامی سپاه انجام شد و بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز بنا به تشخیص و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1369 ایشان فرمان تشکیل 2 نیرو برای توسعه سازمان سپاه را صادر کردند که شامل نیروی قدس و سازمان مقاومت بسیج بودند و بدین ترتیب سپاه از سال 1369 با 5 نیرو به فعالیت خود ادامه داد و امروز خوشبختانه منسجم‌ترین، آماده‌ترین، به‌روزترین و قَدَرترین تشکیلات سپاه را شاهد هستیم.

رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به ورود و انجام وظیفه سپاه در عرصه‌های مختلف گفت: سپاه از ابتدای تاسیس تاکنون در ابعاد مختلف نظامی، اطلاعاتی، سازندگی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی و در بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین در محرومیت‌زدایی که بسیار مهم بوده و مورد تاکید رهبر انقلاب است، حضور داشته و همواره شاهد فعالیت‌های بسیار چشمگیر سپاه از گذشته تا امروز در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بوده‌ایم.

*‌ سپاه، یکی از قَدَرترین و و قوی‌ترین مجموعه‌ها در نظام جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه امروز سپاه بحمدلله به شکل بسیار منسجم و مقتدر و به عنوان یک مجموعه کامل و جامع در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: سپاه امروز به عنوان یکی از قَدَرترین و قوی‌ترین مجموعه‌ها و دارای توان بازدارندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در مولفه‌های مختلف است.

سردار رئوفی‌نژاد تصریح کرد: به‌خصوص در بُعد مسائل هوا و فضا امروز شاهد اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش مهم و موثر موشک‌های نقطه‌زن در دفاع از ایران اسلامی هستیم که این اقتدار در اتفاقات مختلفی که رخ داده به منصحه ظهور گذاشته شد.

وی ابراز کرد: در مجموع نسبت به آنچه که وظایف سپاه از ابتدا تاکنون بنا به تشخیص، تدبیر و فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نیاز نظام و مطالبه و توجه مردم در راستای دفاع از آرمان‌ها، اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که شاهد و ناظر حضور و نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف هستیم.

*‌ فرهنگ مقاومت در منطقه، نشات‌گرفته از سپاه و دفاع مقدس است

سردار ئوفی‌نژاد با اشاره به قدرت و اقتدار سپاه در خارج از مرزها، نقش سپاه در صدور انقلاب اسلامی و دلیل تحریم و یا قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا گفت: یکی از الزامات و دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، مقاومت بود.

وی اظهار داشت: آثار و نمود مقاومت از سال 1361 و عملیات بیت المقدس موجود است و نمود دیگر آن در شکل‌گیری جبهه مقاومت از لبنان آغاز شد که همزمان با عملیات بیت المقدس، رژیم غاصب صهیونیستی نیز به جنوب لبنان تجاوز کرد لذا مقاومت و فرهنگ مقاومت لبنان، نشات‌گرفته از دفاع مقدس بود که در آرمان نیروهای ولایی و انقلابی و مجاهدین لبنانی نمود پیدا کرد.

سردار رئوفی‌نژاد با بیان اینکه از آن روز به بعد شاهد شکل‌گیری جبهه مقاومت بودیم، خاطرنشان کرد: البته نیروی قدس سپاه، پیشقراول این حرکت و ماموریت بود و از ابتدا که نیروی قدس، فعالیت خود را شروع کرد تلاش کرد تا جبهه مقاومت را شکل دهد و تا سال 1376 اقدامات خوبی در راستای شکل‌گیری جبهه مقاومت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از خرداد 1376 به عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد، افزود: از آن زمان به بعد با اقداماتی که توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای انسجام، آموزش و شکل‌گیری جبهه مقاومت بود، هر روز شاهد تعمیق فرهنگ مقاومت و توسعه جبهه مقاومت در بیرون از مرزهای کشور بودیم و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به‌خصوص در لبنان با پاسخگویی محکم جبهه مقاومت با فرماندهی، تدبیر و هدایت حاج قاسم مواجه می‌شد.

سردار رئوفی‌نژاد تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت به‌صورت مسنجم و مقتدر به‌گونه‌ای شکل گرفته که هرگونه فعل و انفعالی که علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی باشد را با پاسخ محکم مواجه خواهد شد.

*‌ دشمنان توان سپاه را برنمی‌تابند

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت، یک ارتشی در بیرون از مرزها شکل داده است، ادامه داد: ارتشی که در هر زمان و مکان می‌تواند در راستای دفاع از آرمان‌ها حضور پیدا کرده و با هر نوع توطئه‌ای مقابله کند.

وی گفت: در مجموع به دلیل اینکه فرماندهی، هدایت، توان و اقتدار جبهه مقاومت در سپاه پاسداران خلاصه می‌شود و نقش و اقتدار و توان بازدارندگی سپاه مخصوصا در بحث‌های موشکی و هوا فضا هم بر هیچ کس پوشیده نیست، طبیعی بود که هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها این توان را برنخواهند تابید و نتوانستند این همه اقتدار را تحمل کنند و لذا چند سال قبل بود که سپاه را در لیست تحریم‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

سردار رئوفی‌نژاد تاکید کرد: هیچ کدام از این‌ها هیچ تاثیری در روند توسعه و اقتدار و انجام ماموریت‌های سپاه در قالب جبهه مقاومت را نخواهد داشت و مشخص می‌شود که امروز تمام ترس و وحشت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از توان و اقتدار جبهه مقاومت است که این توان و اقتدار هم نشات‌گرفته از توان و اقتدار سپاه و توان سپاه هم نشات‌گرفته از توان و اقتدار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

*‌ روحیه جوانی و انرژی امروز سپاه همان روحیه ابتدای تاسیس است

وی در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سپاه نباید پیر شود و روحیه جوانی باید در سپاه باقی بماند، گفت: امروز عمری از تاسیس و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گذرد و امثال بنده و بسیاری از دوستان اولیه علی‌رغم داشتن بالای 60 سال سن باز هم در سپاه حضور داریم اما روحیه مجموعه سپاه همان روحیه اول تشکیل است.

سردار رئوفی‌نژاد افزود: روحیه جوانی، پُرانرژی، اقتدارطلبی، خدمت، فعالیت و مردم‌گرایی همچنان در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف وجود دارد که رهبر معظم انقلاب، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نمونه این روحیه و انرژی بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند سردار شهید سلیمانی، سن بالایی داشت اما شب و روز نداشت و به اندازه یک جوان پرانرژی، شب و روز، وقت و بی‌وقت در داخل و خارج از کشور مشغول انجام ماموریت بود.

سردار رئوفی‌نژاد ابراز کرد: تاکید رهبر انقلاب به این دلیل است که توجه جدی به ادامه روند نشاط، انرژی، اقتدار و روحیه جوانی در مجموعه سپاه باشیم حتی اگر سن نیروهای سپاه بالا باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر