logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۶۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان خبرداد

ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان

ورود-سامانه-بارشی-جدید-به-استان-زنجان-
رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه جدید به استان زنجان، گفت: این سامانه همراه بارش باران و رگبار محلی و رعدوبرق خواهد شد و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان طارم نیز وجود دارد.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ورود سامانه جدید به استان زنجان، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران و رگبار محلی و رعدوبرق خواهد شد و احتمال بارش تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان طارم نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه از ظهر امروز در استان زنجان فعال می‌شود، ابراز کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به منطقه اثر این سامانه، تصریح کرد: این سامانه شهرستان‌های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه و طارم را تحت اثر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این سامانه ممکن است به کشاورزان و محصولات و تأسیسات کشاورزی آسیب بزند، توصیه کرد: کشاورزان محافظت از ماشین‌آلات، تأسیسات کشاورزی، انبارها و به‌ویژه گلخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

صرفی با بیان اینکه عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند، افزود: دام‌ها از محل‌های مستهلک به مکان‌ها امن انتقال پیدا کند و تنظیم و کنترل استخرهای پرورش ماهی در دستور کار پرورش‌دهندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان احتیاط لازم را در سم‌پاشی و محلول‌پاشی‌ها را داشته باشند، ادامه داد: همچنین عایق‌بندی و محافظت از کندوها در دستور کار زنبورداران قرار گیرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر