logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۶۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا،

ارتش تنها نیروی مقابله‌کننده با توطئه‌های دشمنان بود/ ارتش در محرومیت‌زدایی شرق ایران حضور پررنگی دارد

ارتش-تنها-نیروی-مقابله‌کننده-با-توطئه‌های-دشمنان-بود-ارتش-در-محرومیت‌زدایی-شرق-ایران-حضور-پررنگی-دارد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به مقابله ارتش با ضدانقلاب داخلی و جنگ با دشمنان، گفت: ارتش تنها نیروی مقابله‌کننده با توطئه‌های دشمنان بود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; تبریک روز ارتش به‌تمامی کارکنان ارتش به‌خصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش جان‌فشانی‌های بسیاری را در زمان دفاع مقدس و قبل از آن انجام داده است.

وی با اشاره به بیعت همافران با معمار کبیر انقلاب، ابراز کرد: نیروی هوایی ارتش جزو اولین گروه‌هایی بود که با انقلاب و امام خمینی (ره) بیعت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و فرار برخی از سران ارتش و مشکلاتی که در حوزه نیروی انسانی در ارتش به جود آمده بود؛ علی‌رغم این مشکلات که در ارتش وجود داشت و عدم تشکیل کمیته‌های انقلاب و نیروهای مردمی برای دفاع از انقلاب، ارتش در استان‌هایی که مسائل قومیتی مطرح بود مانند ترکمن‌صحرا، خوزستان، آذربایجان و... تنها نیروی مقابله‌کننده با توطئه‌های دشمنان بود.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب طبق اعلام ارکان اطلاعاتی ارتش، ژاندارمری مبنی بر اینکه کشور عراق در منطقه در حال شناسایی و ثبت تیر است و عراق به دنبال حمله گسترده به ایران است، تصریح کرد: سردار فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان دستور دادند که ارتش در مرزها گسترش پیدا کند.

موسوی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از شروع رسمی جنگ بین ایران و عراق به‌صورت جدی مانع تحرکات کشور عراق می‌شد، عنوان کرد: ارتش قبل از شروع جنگ با توطئه‌های دشمنان در داخل کشور مقابله می‌کرد و هم مانع نفوذ دشمنان از مرزها می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه نیروی هوایی و دریایی ارتش بهترین نقش را در تأمین امنیت در هوا و فضا را داشت، ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نقش بسیار مؤثری در صادرات و واردات دریایی، صادرات نفت و تأمین امنیت غذایی داشت و دارد.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری کرد که نیروی هوایی ارتش عراق نتواند در زمان جنگ کار زیادی به پیش ببرد، افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش عراق را زمین‌گیر کرد.

موسوی بیان کرد: بعد از حمله عراق به ایران نیروی زمینی ارتش توانست مانع پیشرفت سریع ارتش عراق شود تا نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازماندهی شده و به مقابله بپردازند.

وی با بیان اینکه بعد از سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و سپاه پاسداران در کنار یکدیگر رشادت‌های بسیاری را به ثبت رساندند، خاطرنشان کرد: یک وجب از خاک کشور در جنگ تحمیلی در دست دشمن نماند و این ممکن نبود جز با جان‌فشانی‌های فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به طرح موضوع انحلال ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی (ره) روز ۲۹ فروردین را روز نیروی زمینی ارتش نام نهادند و ارتش را ارتش اسلامی نامیدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حرف‌زدن درباره انحلال ارتش را جایز ندانستند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در پیام خود اعلام کردند که همه از ارتش حمایت کنند و این حمایت‌های مردمی شکل گرفت.

موسوی عنوان کرد: این حمایت‌ها منجر به تثبیت ارتش و تثبیت ارتش به تثبیت مرزها انجامید.

وی ادامه داد: نقش ارتش در شکستن حصر آبادان، عملیات ثامن‌الائمه، عملیات بیت‌المقدس، پدافندی والفجر ۸ و سایر عملیات‌ها بزرگ به‌خصوص عملیات مرصاد در امن کردن کشور بی‌بدیل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه امنیت و بازدارندگی که ارتش ایجاد کرده بود تا به امروز هم وجود دارد، افزود: این ارتش متفاوت از آن ارتشی است که ماقبل از انقلاب دیده بودیم.

وی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مردمی است که امروز هم در دفاع از مردم و نظامی‌گری و هم در امنیت سلامت مردم حضور دارد و در محرومیت‌زدایی شرق ایران حضور دارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر