logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۶۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

پل تاریخی میربهاءالدین زنجان در خطر تخریب سیلاب‌های احتمالی

پل-تاریخی-میربهاءالدین-زنجان-در-خطر-تخریب-سیلاب‌های-احتمالی
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان، گفت: اگر بستر رودخانه زنجانرود لایروبی نشود به دلیل بالا آمدن بستر رودخانه بعد از بارش‌های شدید، این احتمال وجود دارد که پل میربهاءالدین توسط سیلاب‌های احتمالی تخریب شده و از بین برود.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در ارتباط با وضعیت پل میربهاءالدین زنجان که همواره در میان انبوهی از زباله‌ها غرق می‌شود اظهار داشت: باید زباله گیر در زنجانرود نصب شود تا زباله‌ها قبل از رسیدن به پل میربهاءالدین و ایجاد صحنه‌های زشت، کثیف و زننده جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه پساب کارخانه‌های سرازیری به زنجانرود این منطقه را بسیار آلوده و سمی کرده است و صحنه‌های زشت دیگری به جا گذاشته است، افزود: باید برای نظافت و لایروبی شهرداری به این منطقه ورود یابد، چراکه وظیفه میراث فرهنگی مرمت و احیاء آثار باستانی است و این امر در سال‌های گذشته انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی چندین بار لایروبی زنجانرود را در محل پل میربهاءالدین انجام داده است در صورتی که وظیفه این ارگان نبوده است، گفت: اگر بستر این رودخانه لایروبی نشود به دلیل بالا آمدن بستر رودخانه بعد از بارش‌های شدید حتی این احتمال وجود دارد که پل توسط سیلاب‌های احتمالی تخریب شده و از بین برود.

وی با اشاره به اینکه گاها روستائیان نیز در بالا دست رودخانه اقدام به تخلیه خاک در بستر رودخانه می‌کنند، عنوان کرد: همین عامل خود دلیلی بر بالا آمدن بستر رودخانه و حوادث بعدی می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه مردم نیز باید رعایت کنند و از تخلیه و رها سازی زباله در بستر رودخانه خود‌داری کنند، تصریح کرد: پاک‌سازی مسیر این رودخانه بدون همکاری مردم میسر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: تلاش میراث فرهنگی این است که با همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌ها و کسانی که دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند در جمع آوری زباله‌ها به شهرداری کمک کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر