logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۶۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

عضویت ۱۲۷ عشایر زنجانی در صندوق بیمه اجتماعی/ حدود 35 هزار نفر عضو فعال صندوق بیمه اجتماعی استان زنجان هستند

عضویت-۱۲۷-عشایر-زنجانی-در-صندوق-بیمه-اجتماعی-حدود-35-هزار-نفر-عضو-فعال-صندوق-بیمه-اجتماعی-استان-زنجان-هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار و ۷۴۴ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی در استان زنجان بوده که ۳۵ هزار و ۸۰۴ نفر از این افراد جز اعضا فعال صندوق هستند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیش از ۵۰ هزار و ۷۴۴ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی در استان زنجان هستند که کل اعضای فعال شامل ۳۵ هزارو ۸۰۴ نفر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل مستمری‌بگیران صندوق ۴ هزارو ۵۳۵ نفر است، افزود: آمار بیمه شدگان فروردین ماه جاری تا روز ۲۸ فروردین ۱۷۳ نفر بوده که از میانگین تعداد ثبت نام های فروردین ماه در ۵ سال اخیر بالاتر است همچنین تعداد بیمه شدگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۵۸۲ نفر بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: میزان تحقق سهمیه تکلیفی استان در پایان زمستان ۱۴۰۰ در سطح متوسط توسط ستاد مرکزی صندوق در کشور ارزیابی شد.

وی با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ابراز داشت: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی، کارگران فصلی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه شرط اولیه عضویت نزد صندوق داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال است، خاطر نشان کرد: در این بیمه دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده است و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده بیمه گذار است.

وی میزان حق بیمه پرداختی در صندوق را هشت سطح عنوان کرد و گفت: مبلغ حق بیمه واریزی از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان متغیر است و از سویی دیگر دو برابر مبلغ مذکور نیز توسط دولت به عنوان یارانه به صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان تصریح کرد: مبلغ بیمه پردازی به ترتیب ۶۰۰، ۶۹۰، ۷۹۲، ۹۱۲، یک میلیون و ۵۰، یک میلیون و ۲۳۰، یک میلیون و ۴۱۰ و آخرین مبلغی که بیمه شدگان به عنوان ۵ درصد حق بیمه پرداخت خواهند کرد یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: درآمد ماهیانه سطح یک؛ یک میلیون تومان، سطح دو؛ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سطح سه؛ یک میلیون و۳۲۰ هزار تومان سطح چهار؛ یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان سطح پنج؛ یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان سطح شش؛ دومیلیون و ۵۰ هزار تومان سطح هفت؛ دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سطح هشت؛ دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در طول روز‌های گذشته مصوب شد تا عشایر به صورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار گیرند، ابراز داشت: تعداد عشایر در استان زنجان کم است و طبق آخرین آمار ۱۲۷ نفر از این قشر بیمه شده صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کارگزاری فعال که در استان پراکنده و فعال هستند ۳۹ مورد است، تاکید کرد: از تمام افرادی که شرایط عضویت در صندوق را دارند به عضویت صندوق درآیند و از مزیت‌های آن استفاده کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر