logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۶۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبرداد

اتصال ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به اینترنت تا پایان سال جاری/ دسترسی به فیبرنوری در استان زنجان افزایش می‌یابد

اتصال-۸۶-روستای-بالای-۲۰-خانوار-استان-زنجان-به-اینترنت-تا-پایان-سال-جاری-دسترسی-به-فیبرنوری-در-استان-زنجان-افزایش-می‌یابد-
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت از آن بهره‌مند خواهند شد.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از مجموع ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان طی اقدامات جهشی که در سال ۱۳۹۹ رخ داد حجم بالایی از محرومیت‌های روستاها به دلیل نداشتن اینترنت پر سرعت مرتفع شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز برنامه‌های اجرایی همچنان در سطح روستاهای بدون اینترنت استان ادامه‌دار بود، افزود: در حال حاضر ۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همچنان بدون اینترنت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در ارتباط با روستای کمرکوه شهرستان طارم که همواره با مشکل نبود اینترنت مواجه است، گفت: پروژه این روستا در حال اجرا است و هم اکنون مشکل مکالمات تلفنی این روستا مرتفع شده و با یاری خدا در صورت تخصیص و نصب مابقی تجهیزات، پروژه تکمیل و اینترنت این روستا تامین خواهد شد.

سرائی در ارتباط با فیبر نوری و توسعه آن در استان، خاطر نشان کرد: یکی از نیاز‌های توسعه اینترنت تامین پهنای باند لازم است و بهترین راهکار برای تامین پهنای باند و اینترنت پر سرعت توسعه شبکه فیبر نوری است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا دسترسی فیبر نوری در استان افزایش یابد و زمینه اتصال کسب و کارهای پرمصرف به اینترنت از طریق فیبر نوری فراهم شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر