logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۶۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۶ درصد جوجه‌ریزی مرغداریهای زنجان در سال گذشته مختص نژاد آرین بود/ افزایش جوجه‌ریزی در مرغداریهای زنجان در فروردین ماه جاری

۶-درصد-جوجه‌ریزی-مرغداریهای-زنجان-در-سال-گذشته-مختص-نژاد-آرین-بود-افزایش-جوجه‌ریزی-در-مرغداریهای-زنجان-در-فروردین-ماه-جاری
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه باید احیا و پرورش مرغ نژاد آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ پیگیری شود، گفت: از سال گذشته پرورش مرغ آرین در استان زنجان آغاز شده است.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پرورش مرغ آرین در سال‌های اخیر و با شدت یافتن تحریم ها با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های داخلی در اولویت‌های کشور و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و در استان زنجان نیز به این امر توجه ویژه‌ای شد.

وی با بیان اینکه به منظور خود کفایی باید احیا و پرورش مرغ نژاد آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ در استان نیز پیگیری می‌شد، گفت: از سال گذشته پرورش مرغ آرین در استان زنجان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی آرین در ۶۰ واحد مرغداری استان انجام شد و به عبارتی ۶ درصد از جوجه‌ریزی‌های سال گذشته مربوط به نژاد آرین بود.

وی با بیان اینکه امسال تولید جوجه به سمت آرین می‌رود، تصریح کرد: قطعا میزان جوجه‌ریزی آرین در مرغداری‌های استان نیز افزایش خواهد داشت و این در حالی است که تقریبا ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران بدون مشکل خاصی تامین می‌شود.

صادقی با بیان اینکه فروردین امسال ۲ میلیون و ۶۷ هزارو ۸۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته میزان جوجه‌ریزی یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۶۰ قطعه بوده که نشان از روند افزایشی تولید مرغ در استان دارد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی، دستمزدها و نهاده‌ها بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: صنعت مرغداری کمتر درگیر خشکسالی شده ولی باید همه ریسک‌های مدیریتی برای احیای تولیدکنندگان که قبلا به دلیل مشکلاتی تعطیل شده‌اند؛ انجام شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر