logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۶۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

شاخص‌های آموزش ما با آموزش مجازی کاهش یافته است/ ورود آموزش و پرورش به مسئله سرویس مدارس

شاخص‌های-آموزش-ما-با-آموزش-مجازی-کاهش-یافته-است-ورود-آموزش-و-پرورش-به-مسئله-سرویس-مدارس-
وزیر آموزش و پرورش گفت: آمریکا خودش سه هفته تعطیلی مدارس داشت، حتی سوئد آموزش حضوری خود را تعطیل نکرد، اما ما دو سال تعطیل بودیم و شاخص‌های آموزش ما با آموزش مجازی کاهش یافته است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری بودن مدارس به عنوان یک تکلیف شناخته شود، حتی در بحث سرویس مدارس باید آموزش و پرورش با وجود عدم مسئولیت ورود کند زیرا وضعیت دانش آموز به عهده ما است.

به گزارش موج رسا; یوسف نوری صبح پنجشنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن ابراز خوشحال از حضور در شهر شهیدپرور اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید حکمرانی شایسته شکل بگیرد که بر این اساس باید به تعلیم و تربیت توجه جدی شود، برای عدالت اجتماعی و حکمرانی باید آموزش صحیح مدنظر باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره در این مسیر حرکت کرده است و فقط با همکاری آحاد مردم با نظام تعلیم و تربیت این امر ادامه پیدا می‌کند که رخ داده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه کشور افزود: خیران نزدیک ۵۰ درصد کلاس‌های درس ما را می‌سازند که یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۷۸ برابر با خود آموزش و پرورش ساخته است که نشان دهنده انگیزه خیران است که یک اتفاق تربیتی است.

*اهمیت گروه‌های جهادی در فعالیت‌های آموزش و پرورش

وی بیان کرد: در مدرسه داری گروه‌های جهادی کارهای بسیار مهمی انجام دادند و امروز این موضوع ظهور پیدا کرده است که این گروه‌ها امروز در حال انجام است و نشان دهنده عملکرد خوب این گروه است.حدود نیمی از مسافرین توسط آموزش و پرورش میزبانی شدند، همچنین آموزش حضوری که خیلی گفتند ممکن نیست انجام شد، همچنین ارزش افزوده آموزش و پرورش از سایر وزارت‌ها بهتر است و برگشت سرمایه خوبی دارد.

نوری در خصوص تعطیلی مدارس به دنبال شیوع کرونا خاطر نشان کرد: آمریکا خودش سه هفته تعطیلی مدارس داشت، حتی سوئد آموزش حضوری خود را تعطیل نکرد، اما ما دو سال تعطیل بودیم و شاخص‌های آموزش ما با آموزش مجازی کاهش یافته است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری بودن مدارس به عنوان یک تکلیف شناخته شود، حتی در بحث سرویس مدارس باید آموزش و پرورش با وجود عدم مسئولیت ورود کند زیرا وضعیت دانش آموز به عهده ما است.

*معلم آماده به کار نیاز آموز و پروش

وی متذکر شد: تا امروز در بحث بازگشایی مدارس مشکل جدی نداشتیم و مدرسه که هیچ یک کلاس هم برای ابتلاء کلاسی تعطیل نشده است، همچنین بحث عقب ماندگی تحصیلی در هیئت دولت مطرح شد که کلاس‌های جبرانی تابستانی برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در دنیا خط‌های همراه نوجوانان یک الزام است و باید فضای وب نوجوانان محدود شود، اما این گفتمان رایج نشده است و باید رایج شود و وضعیت فعلی بر خلاف صیانت حقوق کودکان است و در این راستا با وزارت اطلاعات هماهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی ما در نیروی انسانی خوب نیست، ما برای حکمرانی تربیتی نیاز به معلم داریم، معلمی که آماده و لایق باشد و وقتی این معلم نباشد حرف زدن از پیشرفت کشور همه شعار است.

نوری تصریح کرد: امسال تقریباً بخشی از نیروی انسانی تأمین می‌شود و به زودی با جذب ۱۰۰ هزار نفر از آزمون استخدامی بخشی از مشکلات معلمان حل می‌شود که تعدادی از آنها به اصفهان بیایند. ارقامی از منابع مختلف برای تکمیل پروژه‌های خیرساز جذب شده که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود و بخشی از مشکلات این بخش حل خواهد شد اما قول حل همه این مشکلات را نمی‌دهیم.

*تاسیس مدارس دانش بنیان در اصفهان

وی اذعان داشت: اجازه فروش شش هزار میلیارد از املاک آموزش و پرورش صادر شد که بخشی از آن سهم اصفهان است، همچنین جای تشکر دارد که مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به آموزش و پرورش دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رتبه بندی معلمان آغاز شده اما رسانه‌ها در این راستا همکاری نمی‌کنند، البته در سال آینده این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت و رتبه بندی به نحو بهتری انجام می‌شود.

وی در پایان در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ یادآور شد: اصفهان به عنوان شهر جهانی خلاق شناخته می‌شود که نشان می‌دهد استان اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به شهر دانش بنیان دارد، که اگر این شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابد می‌تواند به کمک مدارس بیاید و همچنین باید در سال آینده دو مدرسه دانش بنیان ایجاد شود و پژوهشگاه‌ها به مرکز دانش بنیان تبدیل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر