logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

لزوم پایه گذاری جهاد روایت و معرفی انقلاب اسلامی/ ایجاد ناامیدی از اهداف مهم دشمن در جنگ‌های ترکیبی است

لزوم-پایه-گذاری-جهاد-روایت-و-معرفی-انقلاب-اسلامی-ایجاد-ناامیدی-از-اهداف-مهم-دشمن-در-جنگ‌های-ترکیبی-است-
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر لزوم پایه گذاری جهاد روایت و معرفی انقلاب اسلامی گفت: اگر جهاد روایت را پایه‌ریزی نکنیم و انقلاب را معرفی و روایت نکنیم دشمن ۱۸۰ درجه برعکس روایت خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی شامگاه روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید آوینی در حوزه فرهنگ و هنر از انسان‌های والایی است، اظهار کرد: مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری از چنین مردی و از چنین افرادی تجلیل و تکریم کرد.

وی افزود: با برگزاری این‌چنین مراسم حتی یاد و خاطره چنین مفاخر را در جامعه نگه می‌داریم و این هویت را به جوانان معرفی می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه باید مفاخر استان زنجان را به قشر جوان بشناسانیم، افزود: یکی از این کارها فضاسازی داخل شهر در استان است و باید همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری با تمام ظرفیت‌ها در این میدان پای‌کار باشند تا بتوانیم مفاخر استانی را به جوانان و نسل آینده معرفی کنیم.

لزوم الگو سازی شهدا برای جوانان

وی با اشاره به مسائلی که برای جوانان در فضای مجازی الگوسازی شده است، بیان کرد: ما الگوهای فراوانی در استان و کشور از جمله شهید آوینی، شهید احدی، شهید رستم خانی و شهید شهبازی که امسال به‌عنوان شاخص استان معرفی شد که باید چنین الگوهایی برای جوانان باشد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه در فضای مجازی الگوهایی به جوانان معرفی می‌شود که با اسلامیت ما و انسانیت کشور ما فاصله دارد، افزود: چنین الگوهایی هستند که خبری از انسانیت در آن‌ها وجود ندارد و این موضوع باید همه ما را بیدار کند که در فضای مجازی چه مواردی به‌عنوان الگو معرفی می‌شود. 

وی با اشاره به جمله معروف شهید آوینی" هرکس می‌خواهد ما را بشناسد حادثه کربلا را بخواند " عنوان کرد: شهید آوینی با یک جمله جنگ و دفاع کشور را توصیف می‌کند و اینان هستند که به جامعه ما عظمت می‌دهند.

لزوم پایه‌گذاری جهاد روایت و معرفی انقلاب اسلامی

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید جهاد تبیین و جهاد روایت راه‌اندازی شود، ادامه داد: اگر جهاد روایت را پایه‌ریزی نکنیم و انقلاب را معرفی و روایت نکنیم دشمن ۱۸۰ درجه برعکس روایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان باید در فضای مجازی وضعیت نشریات، صداوسیما، هنر سال‌های قبل را بازگویی کنند، ابراز کرد: کسانی هستند که امروزه می‌خواهند دوران ستم‌شاهی و شاهان نالایق که سال‌های سال بر ما حکومت کردند و همه هویت ما را زیر سؤال بردند معرفی کنند ولی ما باید وضعیت امروز را مقایسه کنیم و به جامعه مفاخر را به جامعه بشناسانیم.

سردار طهماسبی تصریح کرد: امروز بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد و.... ما را باید به این سمت بکشاند که هفته هنر انقلاب اسلامی هفته معرفی مفاخر کشور ما باشد.

وی با بیان اینکه احترام به مفاخر یعنی تربیت نسل آینده، ادامه داد: نسل آینده وقتی مشاهده کند که هنرمند دارای احترام است به آن سمت حرکت می‌کند.

یکی از کارهای دشمنان در جنگ ترکیبی ایجاد ناامیدی است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افق تمدنی در بیانه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: این انقلاب دستاورد نه بلکه خون آورد هزاران شهید است باید برگرفته از مکتب امام(ره) درس بگیریم و بیانه گام دوم انقلاب را به‌عنوان چراغ راه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از کارهای دشمنان در جنگ ترکیبی ایجاد ناامیدی است، ابراز کرد: ما با شعار " ما می‌توانیم " و اعتقادی که به جوانان داریم اعتماد کنیم و به رهبری اعلام کنیم که خواهیم توانست این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

سردار طهماسبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اعلام جهاد ترکیبی کرده است، خاطرنشان کرد: از تمام هنرمندان انتظار دارم در حوزه جهاد تبیین و جهاد روایت در فضای مجازی و حقیقی قلم‌فرسایی و نقش ایفا کنند و پای‌کار باشند.

احساس می‌کنم نگرش به اشعار حماسی کمتر شده است

آیت الله علی خاتمی در ادامه این مراسم با بیان اینکه در رابطه‌ با شعر آیینی حجم کمی و کیفی توسعه پیدا کرده است، اظهار کرد: دررابطه‌با خاطرات شهدا درگذشته کار نشده بود اما کنگره شهدای ۳۵۳۵ بهانه خوبی شد و نمونه‌هایی را امروز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم نگرش به اشعار حماسی کمتر شده است، ابراز کرد: حماسه رمز ماندگاری یک ملت است و هویت یک ملت است.

نماینده ولی‌فقیه استان در زنجان با بیان اینکه در خیلی از مقاطع تاریخی دشمنان تلاش می‌کنند ملت‌هایی که شهید راه‌اند و یا شکست‌خورده هستند را از صفحه تاریخ پاک کند، افزود: ولو گردانندگان هم به شهادت برسد حماسه هویت آن‌ها را نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه استعمار تمام هدفش این است ما را از هویتمان جدا کند، بیان کرد: ما مدنیت هشت هزارساله داریم ولی اروپا دو هزار سابقه فرهنگی ندارد و باید به این هویت افتخار کنیم چرا که فرهنگ مشرق‌زمین از اینجا رشد کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، تصریح کرد: استعمار یکی از ترفندهایش برای سوارشدن بر روی ملت‌ها این است که آن‌ها را از ریشه جدا کند.

وی با بیان اینکه ملتی که احساس هویت و ریشه نکند زود از بین می‌رود و شکست می‌خورد، افزود: از وحدت ایران دشمن احساس وحشت می‌کند و تبلیغات زیادی در فضای مجازی انجام می‌دهند تا شکست دهند ولی موفق نشدند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر