logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۱۳۵ زائر زنجانی در اولویت اعزام به حج قرار دارند

-۱۱۳۵-زائر-زنجانی-در-اولویت-اعزام-به-حج-قرار-دارند-
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه در استان در حال حاضر یک هزارو ۱۳۵ زائر از سال ۱۳۹۸ برای اعزام به حج ثبت نام کرده‌اند، گفت: تعداد نهایی نفرات اعزامی زائران در حج ۱۴۰۱ بستگی به تفاهم نامه کتبی حج و زیارت با وزارت حج عربستان خواهد داشت.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در حال حاضر یک هزارو ۱۳۵ زائر از  استان زنجان از سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده‌ و منتظر اعزام به حج هستند، اظهار داشت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل بیماری کرونا اعزام حج متوقف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزارو ۱۳۵ زائر در کاروان‌ها ثبت نام کرده‌اند و اقدامات را انجام داده‌اند و منتظر اعزام هستند، گفت: با توجه به اینکه عربستان اعلام کرده تا امسال یک میلیون نفر زائر حج را پذیرش خواهد کرد، تعداد مذکور از زائران زنجانی نیز به حج مشرف خواهند شد اما منتظر تفاهم نامه کتبی حج و زیارت با وزارت حج عربستان هستیم.

احدی با بیان اینکه باید ظرفیت اعزام به طور کامل برای کشور مشخص شود، گفت: اگر ظرفیت به هر طریقی کاهش یابد بر همین مقیاس از تعداد زائران استان زنجان و کل کشور کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مذکور از زائران در اولویت اعزام قرار دارند، عنوان کرد: اگر به هر دلیلی این افراد انصراف دهند از افرادی که قبلا ثبت نام کرده و انصراف داده‌اند و یا نوبت بعدی برای آن‌ها هست ثبت نام به عمل خواهد آمد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: پذیرش حجاج زیر ۶۵ سال، واکسیناسیون با واکسن های مجاز اعلام شده از سوی عربستان و گواهی آزمایش منفی ابتلا به کرونا از جمله شرط‌ اعزام زائران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام نوروز برای اعزام زائران به عتبات عالیات پیش ثبت نام وجود داشت، خاطر نشان کرد: در ایام نوروزی ۴ کاروان ۴۰ نفره اعزام شد و بعد از این ۴ کاروان دیگر متفاضی برای اعزام وجود نداشت به همین دلیل اعزام تمام متقاضیان برای عتبات عالیات عراق در ایام نوروز محقق شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر