logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۰۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان منتظر تایید کارگروه تنظیم بازار است/ 43 دستگاه اتوبوس شهرداری زنجان برون‌سپاری می‌شود

افزایش-نرخ-کرایه-حمل‌ونقل-عمومی-شهر-زنجان-منتظر-تایید-کارگروه-تنظیم-بازار-است-43-دستگاه-اتوبوس-شهرداری-زنجان-برون‌سپاری-می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مصوبه افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان جهت تایید نهایی از طریق فرمانداری به کارگروه تنظیم بازار استان ارسال شده و منتظر تایید این کارگروه هستیم.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو در جمع خبرنگاران موج رسا و ایرنا زنجان؛ در خصوص اصلاح خطوط اتوبوسرانی و برداشتن سکوها از وسط خیابان‌های شهر زنجان اظهار داشت: مصوبه این موضوع از شورای ترافیک استان واصل شده و سکوها طبق برنامه‌ریزی جمع‌آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه ضمن جمع‌آوری سکوهای وسط خیابان‌ها باید مسیر اتوبوس‌ها را مدیریت هم کنیم، خاطرنشان کرد: اصلاح خطوط، یک طرف قضیه است و طرف دیگر قضیه این است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان را باید تقویت کنیم.

مرادلو با بیان اینکه در خصوص کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حاشیه شهر زنجان مشکلاتی داریم، افزود: 36 دستگاه مینی‌بوس قرار است خریداری شود هزینه تعدادی از آن‌ها نیز پرداخت شده و در آینده نزدیک خریداری می‌شوند ضمن اینکه فرصتی هم در عید نوروز به دست آمد که 20 دستگاه اتوبوس نیز از طریق وزارت کشور تهیه می‌کنیم و اگر آن‌ها اضافه شوند، مقداری از مشکلات این حوزه کاسته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص مشکلات ایجاد شده پس از اصلاح خطوط اتوبوسرانی در دوره شورا و شهردار قبلی گفت: طرح ترافیکی مذکور در گذشته به‌گونه‌ای مطالعه شده بود که اتوبوس‌ها از هر 10 دقیقه وارد ایستگاه شوند اما متاسفانه 60 دستگاه اتوبوس از سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر کاسته شده است.

وی افزود: این اتوبوس‌ها برای مدت معینی به اشخاص مختلف واگذار شده بود که بعد از اتمام مدت قرارداد، اتوبوس‌ها متعلق به خود اشخاص شده و آن‌ها نیز به غیر واگذار کرده‌اند.

مرادلو با بیان اینکه هم‌اکنون 43 دستگاه اتوبوس شهرداری 2 سال است که در پارکینگ خوابیده است، اظهار داشت: این اتوبوس‌ها فاقد راننده هستند که قصد برون‌سپاری به بخش خصوصی و شرکت‌های خدمات‌رسان و سرویس‌دهی داریم چرا که در حاشیه شهر و شهرک‌های اقماری با مشکل کمبود اتوبوس مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: البته در برون‌سپاری این اتوبوس‌ها منافع شهروندان و حقوق بیت‌المال باید رعایت شود. الان در شهرک های اقماری مشکل داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان گفت: نرخ کرایه‌ها بین 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد که بعد از تصویب در سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری به شورا واصل و در شورای شهر نیز مورد بررسی قرار گرفته و مصوبه مذکور جهت تطبیق به فرمانداری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری زنجان نیز جهت تایید نهایی نرخ‌ها مصوبه را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار استان ارسال کرده است، بیان کرد: منتظر اعلام و تایید نهایی کارگروه تنظیم بازار هستیم البته افزایش نرخ کرایه‌ها در گذشته در خدادماه اعلام می‌شد اما امسال این اقدام کمی زودتر اتفاق افتاد و مصوبه قبل از عید به فرمانداری ارسال شده و هم‌کانون منتظر تایید نهایی کارگروه تنظیم بازار هستیم.

مرادلو با بیان اینکه هم‌اکنون 81 دستگاه اتوبوس در سطح شهر زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: 36 دستگاه مینی‌بوس در حال خریداری است، 20 دستگاه اتوبوس هم از طریق وزارت کشور تهیه می‌شود و 43 دستگاه نیز متعلق به شهرداری است که در صورت واگذاری به بخش خصوصی و شرکت‌های خدمات‌رسان می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل ترافیک شهر زنجان را کاهش دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر