logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

پشت میزنشینی مدیران مشکلات را حل نمی‌کند

پشت-میزنشینی-مدیران-مشکلات-را-حل-نمی‌کند-
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر میدانی بودن مدیران گفت: تجربه 37 ساله بنده نشان می‌دهد که مدیری که از اتاقش بیرون بیاید و از پروژه‌های حوزه مدیریتی خودش بازدید کند، حتما فکر کرده و چاره‌ای برای مشکلات آن پیدا می‌کند.

به گزارش موج رسا;آیت‌الله علی خاتمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار داشت: خداوند تعالی، مالک تمام هستی است و زمین و زمان متعلق به خداوند است.

وی با بیان اینکه داشته‌های ما عاریتی بوده و بعد از مرگ برای ما باقی نخواهد ماند اما تمام مخلوقات، مُلک پروردگار است، خاطرنشان کرد: با اینکه تمام هستی برای خداوند است اما خداوند بر اساس حکمت بعضی از مکان‌ها را به خود اختصاص داده و آدابی برای ورود به آن تعیین کرده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: برای مثال؛ خداوند سرزمین کعبه را به خود اختصاص داده و آدابی از جمله نوع لباس، نحوه ورود و... برای ورود به آن تعیین کرده که برای همه کسانی که وارد کعبه می‌شوند، یکسان است و هیچ کس با دیگری تفاوت ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مساجد نیز اینگونه است و هر عمل، رفتار و کرداری برای خدا باید در ان گفته شود.

وی اظهار داشت: همه زمان‌ها نیز برای خداوند است اما بر اساس حکمت، یک ماه را خداوند به خود اختصاص داده که ماه مبارک رمضان است که آن هم آداب مخصوص خود را دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رمضان، ماه خودسازی است، خاطرنشان کرد: در هیچ ماهی به اندازه ماه مبارک رمضان به انسان فرصت داده نمی‌شود در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که فلسفه ماه رمضان فقط نخوردن و نیاشامیدن است اما اینطور نیست بلکه نخوردن، مقدمه و ابتدای کار است.

وی افزود: خروجی ماه مبارک رمضان باید منتج به تقوا شود و انسان در پایان این ماه ببیند و محاسبه کند که چه دستاوردهایی داشته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سهم بسیاری از افراد از ماه مبارک رمضان فقط تشنگی و گرسنگی است، گفت: فلسفه ماه مبارک رمضان فقط این‌ها نیست بلکه ماه خودسازی بوده و باید مراقب غیبت، دروغ و سایر اَعمال نیز بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حقوقی که همه ما دریافت می‌کنیم از بیت‌المال بوده و مال مردم است، گفت: حتی اگر یک دقیقه در انجام وظیفه، کوتاهی شود به اندازه همان یک دقیقه، حرام خواهد بود لذا قدر فرصت و زمان در خدمت را باید دانست و از تک‌تک لحظات برای خدمت استفاده کرد چرا که تک‌تک آن‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی مدیران، میدانی نیستند، اظهار داشت: اقتضای کار برخی مدیران این است که باید در میدان باشند و فقط پشت میز نشینی، مشکلی را حل نمی‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نظارت در کشور و استان ما ضعیف است، خاطرنشان کرد: وجود واحدهای صنفی بدون مجوز، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و... مواردی نیستند که یک‌روزه اتفاق بیفتد پس دستگاه‌های متولی نظارت نکرده‌اند و امروز مشکلاتی به وجود آمده است.

وی با اشاره به وقوع 95 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در 5 روز اول تعطیلات نوروزی در زنجان افزود: متاسفانه همیشه دنبال مقصر می‌گردیم در حالی که 43 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و هرکسی که بر سر کار آمده به نحوی کار کرده اما تاکنون حتی یقه یک مدیر را نگرفته‌اند که وی را تشویق و یا تنبیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسئولیت‌ها امنت هستند و خوشا به حال کسانی که پایان امانتداری آن‌ها همراه با وجدان آسوده و آرام است.

وی با اشاره به نامه 53 نهج‌البلاغه اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید زبان محرومان، تلخ است. درآمد هر منطقه را خارج از آن منطقه نبر مگر اینکه محرومی در ان منطقه نباشد و علاوه بر کارگزارانت، خودت وقتی را برای رسیدگی به فقرا بگذار.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر میدانی بودن مدیران تصریح کرد: تجربه 37 ساله بنده نشان می‌دهد که مدیری که از اتاقش بیرون بیاید و از پروژه‌های حوزه مدیریتی خودش بازدید کند، حتما فکر کرده و چاره‌ای برای مشکلات آن پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما خود را پیرو امیرالمونین(ع) می‌دانیم، ادامه داد: وقتی امیرالمومنین(ع) اینقدر حساسیت نشان می‌دهد، تکلیف ما هم مشخص است لذا مسئولیت ما خیلی سنگین است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر