logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۶۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

مشکل نبود پزشک در مرکز جامع سلامت پری ماهنشان برطرف شد

مشکل-نبود-پزشک-در-مرکز-جامع-سلامت-پری-ماهنشان-برطرف-شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نبود پزشک در مرکز سلامت پری ماهنشان موقتی بود، گفت: به دلیل مشکل ایجاد شده برای پزشک مرکز، پزشک دیگری مستقر شد تا اورژانس این مرکز بدون پزشک نباشد.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بعد از گذر از تعطیلات نوروزی آمار تزریق واکسن افزایش چشمگیری نداشته است و حضور مردم برای واکسیناسیون اندکی کم‌رنگ شده است با این وجود طبق اخرین آمار بیش از ۹۴ درصد دوز اول، ۸۷ درصد دوز دوم و ۵۱.۵ درصد مردم استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس تاکید این است تا خانواده‌ها فرزندان خود را در برابر بیماری کرونا واکسینه کنند، گفت: البته مدارس نیز موظف به اجرای برخی امور از قبیل ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها و ملزم کردن دانش اموزان به رعایت پروتکل ها هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه در خصوص علت نبود پزشک در مرکز جامع سلامت روستای پری ماهنشان و مشکل اکثر روستاییان این منطقه بود، گفت: نبود پزشک در این مرکز موقتی بود چراکه به دلیل مشکل پیش آمده برای پزشک مستقر در این مرکز، پزشک دیگری جایگزین شد تا اورژانس بدون پزشک نباشد.

وی تصریح کرد: در مراکز جامع سلامت پزشک مستقر وجود دارد و مردم چند روستای اطراف را برای ارائه خدمات تحت پوشش قرار می‌دهد و این مراکز در تمام روستاها وجود ندارند.

تقی‌لو با بیان اینکه خانه بهداشت در اکثر روستاهای استان وجود دارد گفت: در روستاهایی که خانه بهداشت ایجاد شده علاوه بر حضور بهورزان در خانه بهداشت که اکثرا بومی همان روستا هستند، برخی پزشکان متخصص طبق برنامه‌ریزی خاصی در این مراکز حضور می‌یابند و به ارایه خدمات به مردم روستا ها می‌پردازند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر