logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۶۰۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست بهزیستی استان زنجان:

300 کودک زنجانی در انتظار حامی هستند/ پویش ضیافت مهربانی در زنجان تا 5 اردیبهشت ادامه دارد

300-کودک-زنجانی-در-انتظار-حامی-هستند-پویش-ضیافت-مهربانی-در-زنجان-تا-5-اردیبهشت-ادامه-دارد
سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 510 کودک در طرح حامی تحت حمایت خیرین استان زنجان قرار گرفتند، تصریح کرد: 300 کودک در استان زنجان در نوبت دریافت حامی هستند.

به گزارش موج رسا; سلمان حسینی امروز در نشست خبری اظهار کرد: اشاعه فرهنگ خیرخواهی و نوع‌دوستی و تکریم ایتام و نیازمندان، آگاه‌سازی جامعه با خدمات گسترده و متنوع سازمان، ایجاد امید و حس نوع‌دوستی در دل مددجویان از اهداف اصلی پویش ضیافت مهربانی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بهزیستی حمایت و خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، افراد دارای معلولیت و زنان بی‌سرپرست است، ابراز کرد: در طرح ضیافت مهربانی رمضان افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی‌سرپرست در اولویت قرار دارند و در این پویش اقلام معیشتی، بهداشتی، کمک‌هزینه‌ی معیشت، غذای گرم، هزینه درمان، ازدواج و جهیزیه جمع‌آوری و بین مددجویان نیازمند توزیع می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت خواهد شد، تصریح کرد: مؤسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و این پویش با یاری مؤسسات غیردولتی و خیریه تحت نظارت برگزار می‌شود.

وی از خیرین دیار کریمان پایتخت شور و شعور حسینی خواست در پویش ضیافت مهربانی مشارکت فعال داشته و از مددجویان کم‌توان و کم‌بضاعت، دستگیری نمایند و از طریق کد دستوری #02500*6655* و شماره کارت ۲۱۶۸-۷۱۷۸-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و شماره‌حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ به جامعه هدف بهزیستی کمک نمایند.

پویش ضیافت مهربانی در زنجان تا 5 اردیبهشت ادامه دارد

حسینی با بیان اینکه این طرح از 14 فروردین در زنجان آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح تا 5 اردیبهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با صداوسیما برای پخش تیزرهای تبلیغاتی این پویش انجام شده است، خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی برای بازدید از مجموعه‌های بهزیستی دعوت می‌شود و روز اول ماه رمضان در شیرخوارگاه در خدمت استاندار زنجان بودیم.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به طرح حامی بهزیستی، ابراز کرد: در این طرح خیرین استان سرپرستی یک یا چند کودک را بر عهده می‌گیرند و ماهانه مبلغی را به‌عنوان کمک‌هزینه به‌حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

 

300 کودک زنجانی در انتظار حامی هستند

وی با بیان اینکه 510 کودک در طرح حامی تحت حمایت خیرین استان زنجان قرار گرفتند، تصریح کرد: 300 کودک در استان زنجان در نوبت دریافت حامی هستند.

حسینی با بیان اینکه در طرح ضیافت سال 1400 مبلغ 21 میلیارد و 400 میلیون ریال از خیرین و مردم استان زنجان جمع‌آوری شد، عنوان کرد: اعتبارات جمع‌آوری‌شده از خیرین استان زنجان در بین 10 هزار خانواده توزیع شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات افرادی که نیازمند حامی هستند جمع‌آوری‌شده است، ادامه داد: افرادی که مایل هستند حامی این کودکان باشند می‌توانند با بهزیستی استان زنجان تماس بگیرند و یا با مراجعه حضوری حمایت از این کودکان را برعهده بگیرند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 5 میلیارد و 984 هزار و 632 ریال زکات فطره بین بیش از 4 هزار خانوار توزیع شده است، ادامه داد: در سال گذشته 28 میلیارد ریال از طرف خیرین استان زنجان جمع‌آوری در بین مددجویان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال کار گروهی تشکیل شده است، افزود: از اردیبهشت‌ماه به‌صورت عملیاتی تحقق شعار سال را در دستور کار قرار می‌دهیم.

ایجاد 675 شغل توسط بهزیستی زنجان

حسینی با اشاره به اشتغال‌زایی که در سال 1400 توسط بهزیستی استان زنجان انجام شده است، ابراز کرد: در سال گذشته 675 شغل توسط بهزیستی استان زنجان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مستمری‌های سازمان بهزیستی به‌صورت کشوری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان بهزیستی کشور امسال مستمری‌های بهزیستی 20 درصد افزایش خواهد یافت.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان هیچ کودک کاری نداریم که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل جا بماند، خاطرنشان کرد: کودکان کاری که در استان زنجان به مدرسه نمی‌روند خودشان مایل به ادامه تحصیل نیستند.

وی با بیان اینکه تمامی کودکان کار استان زنجان شناسایی و تحت غربالگری پزشکی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: خوشبختانه تمامی کودکان کار استان زنجان در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه 98 مؤسسه و انجمن تحت‌نظر بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: 73 انجمن و مؤسسه وابسته به بهزیستی استان زنجان غیرانتفاعی است.

وی با اشاره به خانه امن بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: زنان خشونت دیده با دستور قضایی، خود معرف یا معرفی اورژانس اجتماعی می‌توانند از خدمات این خانه امن استفاده کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر