logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

کلان‌نگری مدیران مانع از توجه آنان به روستائیان و مردم محروم شده است

کلان‌نگری-مدیران-مانع-از-توجه-آنان-به-روستائیان-و-مردم-محروم-شده-است
استاندار زنجان با بیان اینکه کلان‌نگری دامن گیر مسئولان شده و آنان را از توجه به مردم در برخی روستا‌ها و محرومان باز داشته است گفت: بیش از ۳۰ درصد مردم زنجان در روستاها و مناطق محروم زندگی می کنند که ما به سادگی آنان را نمی بینیم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان  زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی اظهار داشت: با بررسی زندگی این دو شهید کاملا مشخص می شود که هر دو ایشان تمام عمرشان را صرف نظام و جمهوری اسلامی کرده‌اند و در این مسیر شهید شدند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم ماموریت سپاه را خلاصه کنیم، شامل محافظت از مرز‌ها است، افزود: در نظام جمهوری اسلامی مردم نقش ویژه دارند و این نظام برخواسته از مردم و برای آنان است. بنابراین تمام تلاش می شود تا از مشکلات مردم کاسته شود و تا جایی که ممکن است به سمت تعالی در دنیا و آخرت پیش ببرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه معمولا شخصی به جایگاهی می‌رسد تمام تمرکز خود را بر روی شاخص‌های کلان می‌گذارد و این شاخص‌ها او را محاصره می کنند، گفت: ما مامور رشد اقتصادی استان، مامور تعویض و ریل‌گذاری اقتصادی در حوزه دانش بنیان، اشتغال و تولید هستیم و این امری ضروری و درست است.

وی ادامه داد: اما مسئله‌ای که دامن گیر مسئولان شده و از اول انقلاب وجود داشته این موضوع می‌باشد که کلان‌نگری ها مدیران را از توجه به مردم در برخی روستا‌ها و محرومان غافل کرده است و این رویه اصلا دلچسب نیست.

افشارچی با تاکید بر اینکه مسئولان باید دقت کنند که آیا حواسشان به آب، راه، رفاه روستاییان هست یا خیر؟ گفت: بیش از ۳۰ درصد مردم زنجان در روستاها و مناطق محروم زندگی می کنند که ما به سادگی آنان را نمی بینیم و نسبت به آنان مواخذه خواهیم شد.

وی گفت: در استان ۹۰۵ روستا وجود دارد و افرادی که در آنجا زندگی می کنند حق‌ زندگی در رفاه را دارند، آنان بخش اعظمی از امنیت غذایی را برعهده دارند، از اول انقلاب پای آرمان‌ها بوده‌اند و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند بنابراین باید مردمی که در روستاها زندگی می‌کنند مورد توجه قرار داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی به رفع محرومیت در روستاها می‌پردازد، تصریح کرد: ما مدیران و مسئولان وظیفه داریم بسیج سازندگی را حمایت کنیم و در این راستا نباید از هیچ کمکی دریغ نماییم و باید تمام دستگاه‌های کمکی که بسیج نیاز دارد را ارایه دهد و دریغ نکند.

وی در خصوص مزایده ای که برای واگذاری چند پروژه عمرانی برگزار شده اما کسی در مزایده شرکت نکرده است، انتقاد کرد و گفت: این نشان می دهد نباید به همان روال سابق؛ ساز و کار سیستمی اعتماد کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی یک پتاسنیل بزرگ برای استان محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی با کمترین هزینه بهترین نوع خدمات را ارائه می‌دهد. بنابراین لازم است تا راهداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها در راستای ارایه خدمات هر چه بهتر به روستاییان و مناطق محروم بسیج سازندگی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه باید حساسیت ویژه برای کمک رسانی وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: در اسرع وقت جلسه‌ای با دهیاری ها خواهیم داشت تا در جهت کمک به مجموعه جهادی اقدامات لازم انجام گیرد.

استاندار زنجان گفت: باید بانک اطلاعات مشکلات روستاها احصا شود تا هر اتفاق و مشکلی که در روستاها رخ می دهد در فرصت مناسب حل شود، با این وجود سپاه در راستای محرومیت زدایی آستین‌ها را بالا زده و ما نیز موظف هستیم تا کمک نماییم و امیدواریم تا اقدامات در حوزه کلان ما را از خدمت رسانی به ولی نعمتان غافل نکند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر